top 5: vaakst gebruikte patronen

Eigenlijk gebruik ik niet vaak hetzelfde patroon meerdere keren, ik vind nogal snel dat je ziet dat je hetzelfde gebruikte, tenzij je natuurlijk over een basispatroon beschikt, of eentje met verschillende opties, zodat het niet opvalt dat het telkens hetzelfde patroon is.

1. Billie van zonen09
Dit shirtpatroon maakte ik al bijna 20 keren, het is dan ook een echt basispatroon. Ik vind wel dat bij de kinderversie de lange mouwen steeds smal uitvallen, dus die verbreed ik al standaard. De lengte pas ik meestal ook aan, zodat het truitje iets langer wordt.
Ik heb zowel de Billie voor kinderen als die voor mannen en behalve voor mezelf maakte ik deze al voor alle andere leden van mijn gezin.

2. Dalton uit LMV herfst 2014
Dit losse broekje maakte ik al 11 keer. Ik begon ze te maken als cadeautje, maar het bleek een ideaal broekje voor een wasbare luierpoep en zodoende maakte ik er ook al een heleboel voor Noa.


3. SummerSea uit Ottobre 3/2013
De broekjestrend zet zich verder. Omdat een vriendin van mij een tijd geleden vroeg om broekjes voor haar zoontje te maken, en ik Daltons en Summer Seas maakte, komt ook dit broekje in mijn top 5. Het Summer Sea broekje is eigenlijk een 3/4 broekje, maar ik verlengde na de eerste twee wel met een aantal cm zodat het toch ook als broekje in de winter kan gedragen worden.

4. Het jumpsuit van kiind 
Dit gratis patroontje blogde ik al 8 keer. Ik maakte het jumpsuit 6 keer met lange mouwen en pijpen, 1 keer met korte en 1 keer als shirtje. Het is ook een kledingstuk dat ideaal is als cadeautje voor baby's en ook mijn eigen baby heb ik er al vaak in verpakt. :)

 5. Candy jurk uit LMVzomer 2014
Het Candy jurkje vind ik ook nog zo'n topper van La Maison Victor. Ik maakte zo al 5 jurkjes. Het is makkelijk om te dragen, en is eigenlijk niet moeilijk om te maken. Hier varieerde ik ook nogal. Ik maakte 1 versie met lange mouwen, 1 versie exact zoals in het boekje en 3 versies met halsboordje, gedubbelde mouwtjes en zakken, omdat ik dat gewoon properder afgewerkt vind.

Wat zijn jullie toppatronen? Welk patroon kwam er bij jou al meermaals op de kniptafel terecht?



5 opmerkingen

  1. De leather sweater en mitch sweater van LMV maakte ik al diverse keren, theo van zonen09, cisse, tinny en laure ook. Meestal maak ik iets verschillende keren eenmaal het patroon op m'n kniptafel ligt en het in m'n vingers zit 😀

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dalton en kiind doen het hier ook supergoed. De jacob van zonen 09, wolf en theo, standaard t-shirts uit Ottobre

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier is de favoriet de Charles dress van Compagnie M. (plan ik in elke maat te maken), en nu ga ik voor mezelf een tweede Lora-jurk van LMV maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Naaien voor kinderen is toch zo de max hé... Alleen al daarom, zou ik er een paar maken :-). Leuk, zo'n overzicht van je favo patronen. Zo zie je maar, dat je telkens weer iets heel anders maakt, met dezelfde basis. Knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De Mitch werd hier deze winter het vaakst gemaakt, al maakte ik voor mezelf ook wel 2 Lora's. Gezien mijn 'productie' niet zo hoog ligt, scoort dat dus ook wel goed. Verder maakte ik enkele Wolfjes en 3 Cocoon dresses als nieuwjaarskadootje voor mijn kindjes en de neefjes en nichtjes. Als babybroekje gebruik ik dan weer meestal het Oliver patroon. De billie kocht ik onmiddellijk maar bleef tot eind december in de kast. Gisteren maakte ik echter 3 versies! Op naar een Theo polo nu.

    BeantwoordenVerwijderen