Lena jurk

Mensen die een eigen patroon op de markt brengen, daar heb ik echt bewondering voor. En mensen die dat dan nog es gratis doen, dat is toch fantastisch? Dikke duimen dus voor Sofie, van de blog WenSJe.


Het is een jurkje dat snel in elkaar zit, als je je hoofd erbij houdt. Wat ik dus niet echt deed, ahum. Eerst keek ik over het feit dat je het achterpand 6cm van de stofvouw moet leggen. Daarna plooide ik de vouw verkeerd en moest ik elastische stiksel en overlockstiksel tornen. Vanaf toen ging het gelukkig wel goed, haha.

Ik gebruikte een stofje dat ik kreeg van een vriendin. Het is een sweaterstofje, maar gevuld... Nja, hoe moet ik dat nu uitleggen? Tussen de twee lagen zitten zwarte pluisjes. :)


De halsboord en de mouwboordjes zijn dezelfde stof, maar gewoon de andere kant.


Toen het jurkje af was, was ik heel tevreden, maar ik vond er nog wel wat ontbreken. Ik ging even door mijn strijkapplicaties en vond daar dit konijn dat ik kocht bij Veritas. Het is een applicatie van Van Ikke.


Sam is blij met haar comfy jurkje!


Nog een detailfotootje van de hals- en mouwboordjes:


PS:
Patroon: Lena jurk, van WenSJe
Stof: restje van vriendin, zij kocht deze in Kapellen (Hoogboom)

19 opmerkingen

  1. Super tof! En inderdaad, dat konijntje maakt het echt af.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig!! Ik las elders dat het patroon niet deftig in elkaar zit. Als ik dit zie twijfel ik daar toch sterk aan. Tis echt heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo mooi! En die applicatie. Nu heb ik spijt dat ik die van mij op een trui gebruikt heb :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, je ziet dat ze er blij mee is :) ... het woord dat je zocht .... "gewatteerd" misschien? (maar dat heb mogelijk uit je woordenschat geschrapt na de keer dat je ooit t advies kreeg dat je dat zelf kon maken ��?)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een prachtige versie!! Heel mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. keitof zeg! Wat een leuke versie! schoon stofje en mooie applicatie ook, en ze staat er zo schattig mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik lees altijd gratis patroon. Maar hoe moet ik dat doen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je mijn link volgt, kom je op de juiste pagina terecht. En daar kan je het patroon en de tutorial gratis downloaden.

      Verwijderen