Jessy jurk + foutjes in het boekje


 Ik had nog één See You At Six stofje over, en dat was in mijn hoofd al lang voorbestemd voor de Jessy jurk van La Maison Victor.

Er rees nog heel eventjes twijfel of het stofje wel zwaar genoeg was. Die omschrijvingen in LMV, dat is toch vaak onduidelijk hoor. "Kies voor een soepelvallende stof met voldoende gewicht. Om de plooien er te kunnen instrijken, mag de stof niet al te soepel zijn." Dus: soepel, maar niet te soepel... Dan staat er "Meer info over onze keuze op p. ..." Daar verwachtte ik dan het soort stof te lezen, maar daar staat dan "groene soepelvallende stof" hmm... Op de website ook niet meer informatie.

Bovendien vond ik nog wat foutjes in het boekje. Ik plaats ze even hier:




+ in de werkbeschrijving staat bij stap 2 (beleg) niet dat je de schoudernaden moet overlocken of zigzaggen, maar dat doe je best ook. Allé ik zou niet weten waarom je alle andere naden moet doen en die dan net niet?

Het naaien van de plooien zorgde nog voor wat frustraties en tornen (hoewel ik er waarschijnlijk gewoon niet 100% met mijn gedachten bij was), maar voor de rest ging het goed.


Ik las her en der al dat de jurk heel erg breed uitviel en dat verschillende mensen met maat 40 een maatje 34 moesten tekenen, maar ik ben heel erg blij met mijn maatje 36 (normale maat die ik steeds teken bij patronen voor mezelf uit LMV. Ik nam voor de taille wel maar 50cm elastiek, zodat het echt goed moest rimpelen. 

Het knoopje en lusje achteraan vind ik echt een mooi accent!

Ook dit patroon heb ik gekregen van LMV om weg te geven, dus hou de blog in de gaten, morgen meer info over de giveaway!

PS:
Patroon: Jessy jurk uit LMV jan/feb 2015 hier te koop of vanaf morgen op deze blog te winnen! :)
Stof: See you at Six Triangles blauw van bij Piekewieke  - knoopje en lintje van bij Topknop
 

10 opmerkingen

  1. Heel mooi alweer... De fouten, dat zou toch niet mogen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmmm, bij mij lag hij al geknipt... ik dacht dat de fouten in de werkbeschrijving stonden dus ik wachtte geduldig op je blogpost om te beginnen, maar ik knipte wel al. Die Jessy ging ik immers al van zodra het boekje uitkwam maken en tot nu toe kwam het er nog niet van. Door jouw eerste post kreeg ik een soort van 'shot onder mijn kont' en begon ik eraan... Ik hoop dus dat ik rokdeel D goed deed. De rest deed ik spontaan, gelukkig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die van jou is trouwens schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach die foutjes zijn een extra uitdaging... Nee, het zou niet mogen, maar kan ook bijna niet anaders gezien het tempo waarmee ze met nieuwe patronen komen. Jouw jurk is super geslaagd en staat je goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super! Ik knipte er vorig jaar een voor mezelf, en kreeg ruzie met de plooien in het bovenstuk, die bij mij naar binnen kijken ipv naar buiten. En zo werkte ik hem dus niet af, en ligt hij te wachten... maar als ik jouw versie zie, begint het toch te kriebelen om eraan te beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een centimeter op de stofvouw? Zo gek?! Hoe heb je die fout ontdekt?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. waauw, ik vind het echt keischoon geworden! Staat je heel goed ook! Zelf ook geen al te beste Jessy-maak-ervaring, maar ook wel blij met het resultaat, dus hopelijk geldt dat ook voor jou ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie stof koos je voor deze beeldige jurk.
    Dankjewel voor het benoemen van de fouten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie jurk, heb net ook het patroon overgetekend en zie dat de schoudernaad vooraan 3 cm te laag is volgens de schoudernaad achterpand. Is er nog iemand die dit voorhad? Het patroon komt uit het boek.

    BeantwoordenVerwijderen