Irene jurk - het nieuwe, gratis patroon van Beletoile

Isabel van Bel'etoile laat vanaf deze week de Irene jurk op jullie los, een prachtig gratis patroontje dat je hier kan downloaden in de maten 2 tot en met 10 jaar. Er zit ook een zeer duidelijke werkbeschrijving bij met foto's, dus ook beginners kunnen hiermee aan de slag.

Ik mocht mee testen en de resultaten daarvan ziet u hier:


 Persoonlijk vind ik het een echt retrojurkje, dat vraagt om een retrostofje. En laat ik nu zeggen dat ik wel hou van retro. :) De knoopjes maken het geheel helemaal af.

Als 'folieke' naaide ik 1 knoopje aan met okeren garen, en de rest met gewoon zwart. Het zijn de kleine dingetjes, die mij gelukkig maken. :)

Ik brak nog eens mijn hoofd over een doorlopend achterpand, maar dat mislukte wederom. Een privéles op dat vlak staat op nummer 1 van mijn verlanglijstje. Als iemand zich geroepen voelt om mij dit als kerstcadeau te geven? ... ;)

Gelukkig kwam het knopenpad wel op de juiste plaats terecht en loopt daar de print wel mooi gelijk.
Er zijn trouwens 3 verschillende versies van het knopenpad die je kan gebruiken. Ik ging voor basic, simple.

Het jurkje valt oorspronkelijk pittig kort. Ik verlengde een tweetal cm extra.

Het was moeilijker dan ik dacht om een geschikt stofje te vinden (Isabel raadt een stuggere stof aan zoals wol of canvas) maar Madeline de Stoffenmadam redde mij uit de nood. Daar kon ik nog een laatste stukje van dit prachtige retro canvasje kopen.



PS:
Patroon: Irene jurk van Beletoile
Stof: Madeline de Stoffenmadam
fournituren: Topknop

De andere blogsters die deelnemen aan de blogtour ziet u hier:

11 opmerkingen

  1. Wauw Davina, prachtige fotootjes! Dat jurkje van jou is het toonbeeld van een Irene, big fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Supermooi jurkje! Helemaal mijn ding, zeker in die combinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal fan Davina! Wat een fotomodelletje ;-) en wat een mooie Irene. Echt knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kei mooi! En uw dochter is precies een volleerd model!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige foto's en geweldig mooi jurkje. Ik ben ook fan van retro!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk jurkje en ik denk dat je tijdens het weekend wel een lesje blinde rits kan scoren ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Supermooie jurk in een prachtige retro-stof! đź’•

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo leuk! En de kleuren zijn geweldig mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi gemaakt en prachtig stofje heb je gekozen!

    BeantwoordenVerwijderen