Perfect?-blogchallenge RAK

RAK staat voor Random Acts of Kindness, en laat dat nu echt wel 'way up my alley' zijn.

Ik hou ervan om iets te doen voor mensen, zomaar. Om mensen gelukkig te maken, zomaar.


Deze week probeerde ik de yoga challenge van miss Pixie, maar ik gaf het op woensdag op. Toch echt niets voor mij... In de plaats daarvan probeerde ik alles op te schrijven dat ik deze week deed, dat onder deze noemer kon vallen.

* Ik gaf mijn parkeerticketje met nog 20 min parkeertijd door. Ik moest er deze keer wel even voor wachten, tot er iemand zich naar de automaat begaf, maar dat is iets dat ik wel vaker doe.

* Ik legde een bloemetje op iemand zijn auto.

* Ik gaf mijn kar van de Colruyt door aan iemand anders. Beetje dubbel natuurlijk, want tegelijkertijd was ik zelf ook vanaf, maar toch... :)

* Ik werd lid van de boekenjagers en verstopte 3 boeken in Merksem. Ze waren alle 3 dezelfde dag al weg. Van 2 van de 3 kreeg ik een melding, van de derde (nog) niet.


* Bij het opruimen van mijn kasten kwam ik o.a. een pamperzakje tegen dat ik al een paar jaren geleden maakte. Ik gaf dit cadeau aan één van onze buren, die ik niet ken. Er hingen ballonnen aan het venster met de naam en "it's a boy" dus ik veronderstel dat zij er wel wat mee zijn.

* We hielpen een meneer zijn centjes oprapen.

* Een vriendinnetje van Sam kwam woensdag de hele dag naar ons, omdat de ouders
geen opvang voor haar vonden.We gingen naar Mega Speelstad (op zich al een uitdaging :p ) en beleefden een leuke dag. 

* Op zaterdag kocht ik twee boeketjes bloemen en deelde ik die samen met de kindjes uit in Merksem. Gewoon, omdat geven en krijgen allebei leuk zijn. Sommige mensen weigerden het bloemetje, maar de meesten waren er heel enthousiast over en dankbaar voor. Ik denk dat sommige mensen er wat weigerachtig tegenover stonden omdat ze dachten dat ze er alsnog voor moesten betalen... Sam is zelfs een slager binnen gegaan die helemaal vol stond met mensen en maar 1 mevrouw wou een bloemetje. En die gaf er dan ook nog 2 snoepjes voor terug. :D


* Vandaag delen we zelfgemaakte limonade en cakejes uit aan de buren. Ik postte een mededeling in de FBgroep van onze straat... Nu maar hopen dat er wat mensen gaan komen! :)




Ik moet zeggen dat ik deze week wat dingen extra deed (zoals de bloemetjes uitdelen en de limonade en cakejes), maar dat ik de andere dingen eigenlijk altijd wel doe.

Als je op internet inspiratie zoekt naar Random Acts of Kindness, vind je bijvoorbeeld in lijstjes dat je een vriend eens een complimentje moet geven - dat doe ik sowieso en ik probeer dat best wel vaak te doen. Ook leerlingen, collega's, .... Iedereen verdient complimentjes.

Ook glimlachen naar mensen in de straat doe ik meestal. Als die glimlach dan eens een enkele keer beantwoord wordt, geeft dat ineens een boost. Want ehm... hier in Antwerpen zijn de meeste mensen redelijk verzuurd.

Conclusie?
Als wereldverbeteraar ben ik alvast goed bezig. :)


11 opmerkingen

  1. leuke challenge! glimlachen of hallo zeggen probeer ik wel vaker te doen maar de mensen zijn idd een beetje verzuurd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt leuk, en inderdaad iets om wat meer bij stil te staan. Ik ben ook steevast vriendelijk tegen mensen die ik tegenkom. Parkeerticketje doe ik ook al eens :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik word gewoon vrolijk door dit te lezen, dankjewel daarvoor! Ik doe meteen ook zelf wat inspiratie op, want ik zocht nog een alternatief voor een andere challenge.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als iedereen dit wat meer zou doen zouden de mensen misschien weer wat verdraagzamer worden x😘Ik ben voor 👍🏻

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alle kleine beetjes helpen hè! Merci om de wereld weer wat fleuriger en gezelliger te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh leuk. Glimlachen probeer ik ook wel te doen. Maar dat idee van dat parkeerticketje dat had ik nog nooit gehoord. Ik probeer er alvast aan te denken de volgende keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo lief seg ��
    Ik probeer ook steeds van die kleine lieve dingen te doen, maar wordt niet steeds geapprecieerd. Mensen geloven precies niet meer dat iemand oprecht zonder bijbedoelingen vriendelijk kan zijn.
    Je bent goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn om te lezen. Ik ben 'Back in bussiness', dus mijn challenge start deze week.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. #schaterlach Ik vind je conclusie alvast geweldig ♥
    Ik noem het zelf geen 'RAK' maar ik probeer wel -al voor dat hip en zo werd ;)- elke dat één iets 'goeds' te doen. De ene keer al wat groter dan de andere keer, maar ik blijf het koppig doen omdat het voor 1 iemand anders alvast een -klein- verschil uitmaakt en het meestal geeneens extra moeite hoeft te kosten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk om te lezen. Een helpende hand en een vriendelijke gebaar: wat kost het je? Je krijgt er zoveel voor terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat glimlachen doe ik ook, goeiemorgen zeggen tegen de buschauffeur ook, helpen als iemand iets laat vallen,... maar kwam ook al veel mensen tegen die net het andere uiterste doen. Als we allemaal wat vriendelijker zouden zijn voor elkaar zou de wereld er al wat mooier uit zien :-) Goed bezig Davina!

    BeantwoordenVerwijderen