Milla strandjurkje met short

Voor de Let's Stick Together Challenge van deze maand, werd er gekozen voor het thema zon, zee en strand. Ik wist meteen wat ik wou doen: het Milla jurkje nog een keer maken, maar dan in 1 maatje 2 maatjes groter. 

Het stofje dat ik vorig jaar bij Droomstoffen kocht met exact dit patroon in gedachten, kon eindelijk uit de kast komen. Kon het thema nog op een handiger moment komen? Ik dacht het niet. :)


Ik volgde vorige week dinsdag het eerste deel van een workshop fotografie, georganiseerd door Stijn Willems.  Daar mochten we alvast oefenen met een productfoto van iets dat we maakten, op manuele stand. Ik vind dat dus echt super moeilijk, maar wel interessant. Wees a.u.b. nog niet te kritisch, want ik ben er zelf totaal nog niet tevreden van hoor.



met dank aan collega Lief, die graag met de hand een belegje vastmaakt!
Achteraf thuis oefende ik nog verder, en stelde ik ook voor de eerste keer onze 'thuisstudio' op. Dat was zo mogelijk een nog groter fiasco. De dochter geraakte op den duur zo verveeld, dat ik nu wel 20 foto's met verveelde blik kan tonen, maar bijna geen goede. En dan zeg ik er dan ook nog niet bij dat deze 'goede' foto's wel in automatische stand genomen zijn, hè! Oei, schreef ik dat nu? :p Veel te eerlijk, ikke! :)


Ik vond het vorige keer ook te kort uitvallen, dus ik verlengde het rokdeel met 4 cm. Het shortje verlengde ik ook met 4cm: 2 aan de bovenkant (want vorige keer spande dat nogal aan het kruis) en 2 aan de onderkant. Zit perfect zo!


PS:
Patroon: Mila jurkje uit La Maison Victor juli / augustus 2016
Stof: katoenen tricot zeemeerminnen van Droomstoffen

Benieuwd naar hoe de andere deelneemsters het thema interpreteerden? Neem hier dan gerust een kijkje:


20 opmerkingen

  1. Toppertje! En die productfoto's zien er (volgens mijn bescheiden mening) toch helemaal niet slecht uit, hoor. Integendeel! Mijn kinders zeggen dan "van proberen, kan je leren" (wijsneuzen :-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. supermooi stofje zeg! en een leuk patroontje :)
    die workshop fotografie lijkt me wel interessant. Ik ben er ook geen held in, in foto's nemen! vooral eten is supermoeilijk, en foto's nemen binnenshuis is een grote uitdaging. Een workshop staat op de bucketlist :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kan misschien een klein beetje kritisch zijn over je foto's (al ben je veel te hard voor jezelf!), over de jurk niets als lof!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hawaï-zeemeerminnen: een echt topstofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wowie! Die aanpassingen ga ik zeker onthouden! Heb ik altijd al eens willen maken! Enneeeuhh... Niet te streng voor jezelf zijn wat die foto's betreft he? Ze zien er al heel mooi uit! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig die leuke zeemeerminnenstof en het past zo mooi bij het thema. Ze ziet er helemaal happy uit in haar nieuwe jurk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi Davina, ook die foto's. Zo'n workshop heb ik ook dringend nodig, maar helaas is er zo niks bij de deur. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een hele leuke, deze staat al lang op mijn lijstje, moet er dringend eens werk van maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoe tof is dat zeg! Dat is hetgene je bedoelde toen je bij dat rokje van de vorige challenge reageerde! Ga ik toch ook eens moeten proberen! En ik vind die foto's al heel leuk hoor! Oefening baart kunst! Tof stofje ook!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Echt vakantiegevoel. Zalig om in te spelen lijkt mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik herkende het stofje van Droomstoffen. Heel mooi kleedje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super leuk en ja modellen zijn niet altijd in hun element . De strandjurk wat mij betreft top en zo vreselijk zijn die foto's toch niet heb er al veel ergere gezien 😀

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel leuk deze versie!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Toch jurkje, leuke stof en ja die manuele stand, het is wel even zoeken he.
    Stokstaartje doet het zo

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Enorm leuk jurkje! Gaat haar veel speelplezier geven!
    De foto's zijn echt niet zo slecht als je denkt hoor ��

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk jurkje!
    Ik moet die toch echt eens dringend maken zenne :p

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een schatje! En superhandig met zo'n broekje eraan vast. Ik zie als kleuterjuf menig onderbroek als het zulk mooi weer is.

    BeantwoordenVerwijderen