dé tulerok


Die tule van See you at six stak mijn ogen uit, net als de ogen van menig andere naaister, heb ik zo de indruk.

Dit project ging om het mooi te zeggen niet van een leien dakje.
Nadat ik bij 2 winkels tule had besteld en zonder tule terug naar huis moest, stuurde de 2e winkel mij de tule gelukkig gratis achterna.
Ik kon er eindelijk aan beginnen! Ik wou een lánge rok, zoals ik bij See you at six zag.

Het werken met wonderclips was hier wel aangewezen.
Tijdens het naaien gebruikte ik de tutorial van 128 om de stof mooi aan de tailleband te stikken. Ook daar ging het wel es mis en ik heb echt veel moeten tornen.

Maar dan.... eindelijk klaar!
Passen! En...na de eerste pasbeurt had ik zo echt een gevoel van teleurstelling. Dit was niet zoals ik het voor ogen had... De tailleband was toch nog een klein beetje aan de losse kant en ik vond hem ook gewoon niet mooi.
Misschien was het gewoon mijn stijl niet, misschien waren 2 lagen tule niet genoeg, misschien...

Een paar dagen later tijdens een naaidagje bij Miranda, halveerde ik alle lengtes en rimpelde de katoen dubbel aan de tailleband. Ook de tule werd versneden en rimpelde ik in 2 keer 2 lagen.

Véél beter! Dit zie ik mezelf wel dragen. Wat vinden jullie?





Allé, om u nog es extra te overtuigen dat de eerste versie echt niet mooi was:

PS:
Patroon: /
Stof: tule van bij Galleryfabrics, katoen voor de voering van Strass, tailleband van See you at Six

15 opmerkingen

  1. Ik ben ook meer fan van de korte rok maar ik vond de eerste toch meevallen. Ik bewonder je doorzettingsvermogen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De lange was mooier qua model, maar ontbrak inderdaad nog volume, 3-4 lagen tule zijn daar wel een minimum voor. De korte is super qua volume, eerder casual vqn model, speelser foor de lengte. Ik zou nog een extra lange maken ook 😂

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De lange heeft zeker ook iets! De korte is heel vinnig wel ☺ En wow, respect voor je geduld!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De lange was niet mis maar de korte daar zie ik Davina in, wat pit en speelser

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn allebei mooi! Zelf zou ik een korte versie aanschaffen. Volgens mij kun je best een heel sober ,effen bovenstukje bij de lange rok dragen, komt hij beter tot z'n recht ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De korte staat je leuker vind ik ... onze tinerdochter zag je foto vrschijenen en wil ook zo wel één. Probleem waar nog tijd vinden haar naailijst is zoooo lang.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben verzot op lange rokken dus ik vind het een beetje jammer dat je er een korte hebt van gemaakt. Maar je hebt gelijk dat je het hebt aangepast. De ervaring leert me dat als je je niet 100% tevreden bent van je naaisel, je het amper draagt.
    Is de lay-out van je blog verandert? Tof gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind hem natuurlijk kort het leukste, hij staat je super!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo vrolijk, die korte versie! Het staat je ook heel goed! Niet iedereen komt daar mee weg, denk ik.
    Lang vind ik hem ook heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. inderdaad een hele verbetering! Pittig en speels zo kort!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ga voor de korte! Lekker vlot. Wel jeugdig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh jee, dat klinkt alsof ik niet meer jeugdig ben :p

      Verwijderen