Hobby in de Bus: figuurtjes met ijzerdraad

Een tijdje geleden las ik op de blog van Ellen iets over Hobby in de Bus. Mijn nieuwsgierigheid was onmiddellijk geprikkeld en de €10 korting trok mij uiteindelijk over de streep, dat geef ik graag toe.

Wat in de bus?
Hobby in de bus laat je toe om een abonnement te nemen op een maandelijks knutselpakket. Je kan kiezen voor een proefabonnement van 3 maanden of ineens gaan voor een jaarabonnement. Ik ging voor het laatste, wat dacht je? :)

Voor alle duidelijkheid; het is een DIY-pakket, gericht op volwassenen en niet zozeer op kinderen. Ik probeer Sam er wel elke maand bij te betrekken en haar zelf ook dingen te laten doen, maar 't is eigenlijk meer voor de grote mensen ;)

Wat zijn de voor-en nadelen? 
Voordelen:
* Alles, maar dan ook echt alles wat je nodig hebt zit in de doos (tang, schaar, plakband...)
* Het zijn leuke projectjes
* Het is heel gevarieerd, trendy en toch tijdloos
* Je krijgt er een duidelijke handleiding bij
* Je kan altijd kiezen om hun voorbeeldjes na te maken of om je eigen creativiteit los te laten.
* Je hebt altijd véél materiaal over, zodat je op een ander moment mits zelf nog wat materiaal aan te vullen, nog verder kan knutselen

Nadelen:
* Alles zit in een apart zakje verpakt, dus milieuvriendelijk is het niet bepaald
* Het lijken mij nogal veel interieurdingen te zijn en ehm, binnen een jaar gaat ons huis he-le-maal vol staan :) Ik MOET dus (sorry vrienden) veel cadeau doen om dat te vermijden ;)
* Het is niet goedkoop. Als je een jaarabonnement neemt, betaal je €24.95/maand. Ik had me daar toch wat aan verkeken...

Deze maand zaten er in de doos 3 houtblokken, een rol ijzerdraad, een boortje en een kniptang.
Wij maakten deze figuurtjes:
 Ik zocht eerst wat inspiratie en figuurtjes op Pinterest. Daar vond ik de olifant en de pinguin. De flamingo zat bij de voorbeelden van Hobby in de bus zelf.

Op Pinterest vond ik ook ideetjes voor kleinere kindjes en ik liet Sam strijkparels rijgen rond de ijzerdraad. Zo maakten we met een wasknijper ook een kleurrijke vlinder.

 Deze olifant gaf ik cadeau aan een goede vriendin, Ineke. Ik hoop dat zij er een mooi plaatsje voor vindt, thuis. 
 De flamingo 'verfde' ik met oude nagellak. Hij is dus roze, maar dat is niet makkelijk te fotograferen...

De pinguïn maakten we als laatste. Nik mocht kiezen tussen nog eentje maken als cadeau of nog eentje voor ons en hij koos toch voor het laatste. :)

Vorige maand maakten we deze theelichthoudertjes:




4 opmerkingen

  1. Ik zie het mezelf nog niet doen, al dat geknutsel, maar het resultaat is wel superleuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat kende ik nog niet. Leuk concept 🙂

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel leuk! wel een tof concept maar inderdaad precies wel duur
    je vrienden zullen je graag zien komen met zo'n mooie knutselwerken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tof concept! Ik kende het nog niet. Mooie knutsels ook!

    BeantwoordenVerwijderen