Thread Theory Jedediah Shorts

Nu ik dan toch bezig ben over uitdagingen...

Ik naaide onlangs mijn eerste short voor een man. En man, was me dat een uitdaging!
Op een naaiweekend vorig jaar won ik een patroon van Thread Theory. Ik liet Nik kiezen en hij koos de Jedediah Pants. *slik*

Ik beloofde Nik een short en een short zou het worden. Maar die maten opnemen... dat was niet simpel. Mijn man valt namelijk niet in 1 maat - ah neen, dat zou te gemakkelijk zijn, zeker?
Ik knipte een 38, geen idee met welke Belgische maat dat zou overeenkomen.

Op de naaidag van StikNieNau nam ik de broek mee. Op 1 dag zou dat toch wel moeten lukken he, zo'n short. Haha, je hoort mij al aankomen zeker? Ze was NIET klaar!

Eigenlijk was het mijn eigen schuld... Als ik de broek thuis had genaaid, had ik zeker deze tutorial (Sew Along) gevonden en was het echt veel makkelijker gegaan. Maar ik was niet thuis, dus ik moest het doen met een summiere uitleg in het Engels, zonder foto's en met redelijk onduidelijke tekeningetjes.

Gelukkig was daar mijn buurvrouw, met expertise in broeken maken, en nog een paar andere lieve dames, die samen met mij het mysterie van de broek ontrafelden. :)

Het ergste van al is... ze is dus te groot. De volgende zal ik een maat kleiner moeten maken! Deze kan nog gedragen worden met een riem in, maar eigenlijk is ze echt wel te groot. Dan kan je wel huilen hè... en dat maaksel in een hoekje gooien...

PS:
Patroon: Jedediah Pants van Thread Theory
Stof: gabardine (maar ik weet niet meer waar ik ze kocht...)
      knoop en rits van Veritas

7 opmerkingen

  1. Lang leve 'ons Monique'! En amai, wat een knappe broek is dat geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel knap gemaakt! Mijn complimenten, vooral door het volhouden om hem af te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is zo frusterend als iets te groot is om nog te dragen. Al die tijd, maar de volgende keer zal het veel sneller en het is een mooie broek!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amai super dat je hebt volgehouden. Die van mij wilt een lange broek, slik... ik stel al uit sinds kerst vorig jaar 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Broeken voor mannen is altijd een heel uitdaging. Mijn man wacht ook nog steeds op zijn eerste broek van mijn hand. Jammer dat de shorts net even te groot is zeker omdat de kleur erg mooi is. Zoals ze in het Engels zouden zeggen: a wearable muslin. De volgende shorts wordt perfect.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo jammer dat ze te groot is! Al die moeite!!! Maar wel knap gedaan, amai!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat zal dat slikken zijn geweest bij de pasbeurt. Maar eerlijkgezegd, als je het niet had vermeld zou ik niet geweten hebben dat de short te groot is. Mij was het absoluut niet opgevallen op de foto's.

    BeantwoordenVerwijderen