Pluk een Roos blogtour

Ik besloot net om es op wat minder oproepen om te testen te reageren, toen ik een oproep zag op de blog van Sara. Zo'n mooi jurkje, daar MOEST ik toch mijn best voor doen om dat te mogen maken.

Niet veel later ging de bal aan het rollen en zaten we met een aantal toffe mensen in een testgroepje. Er werd vlijtig genaaid, aangepast en commentaar gegeven met als resultaat dat ik u nu kan verzekeren dat dit een jurkje of een topje is dat goed zit rond een kinderlijfje en er bovendien ook nog es super schattig uitziet.



 We gingen zondag voor de koers hier in Merksem begon, nog even met de fiets naar het park. We genoten van de eendjes, het kunnen fietsen op straat, door de finish rijden... En ik genoot ook van haar nieuwe jurk.



Weer iets nieuws in naailand; het topje of de jurk sluit bovenaan door een koordje in een tunneltje. Waar je het knoopsgat maakt om het koordje door te laten, kan je eigenlijk nog zelf kiezen. Wil je dat vooraan, achteraan in het midden, achteraan opzij, ... Aan jou de keuze.

Buiten de keuze voor top of jurk, en voor katoen of tricot, kan je nog veel andere dingen kiezen:
- de onderkant van het voor- of achterpand rimpelen
- paspel toevoegen
- een stolpplooi toevoegen
- een fronsstuk toevoegen
- enkele of dubbele mouwtjes

 Voor deze jurk koos ik voor paspel en een stolpplooi aan het voorpand. De achterkant hield ik sober, maar daar zie je rechtsachter mijn knoopsgat waaruit een blingbling lint is geknoopt.

Ik naaide de eerste versie van het patroon nog, dus mijn jurkje valt nog wat breder uit dan nu in het aangepaste patroon. Mij stoort het totaal niet en Sam heeft het jurkje ook al met veel plezier gedragen. Al heeft het stofje daar misschien ook wel wat mee te maken?

Je kan een Pluk een roos maken in maatje 92-128, in katoen of tricot. Lekker veelzijdig, I love it!

Ik kon het dan ook niet nalaten om een tweede Pluk een roos te maken. Deze keer rimpelde ik het voorpand (daarvoor voegde ik 12cm extra toe aan de stofvouw, dus een 25cm in totaal) en plaatste ik het knoopsgat in het midden achteraan. Ook dubbelde ik de kleinste mouwtjes.



 Voor de zoom gebruikte ik een siersteek, en bij deze stof kon ik niet anders dan (regen)boogjes gebruiken, toch?

De kraaltjes uit de doos van Sam komen ook goed van pas. Ze maken de top helemaal af vind ik.
Ik ben verkocht. Jullie ook?

PS:
Patroon: Pluk een Roos (hier te downloaden)
Stof: 80cm double gauze van Pieke Wieke - lintje komt van Veritas
         50cm tricot met regenbogen, maar ik weet niet meer waar ik hem kocht... oops :)



15 opmerkingen

  1. Leuk gedaan. Grote fan van het poezenstofje, maar krijg helaas zwart/wit niet goed verkocht aan mijn dochter. Die zou voor de regenbogen gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is niet écht zwart/wit, het is een soort van groen met zwart. Wel heel mooi in 't echt! :)

      Verwijderen
  2. Twee topexemplaartjes! Inderdaad geweldig, al die variatiemogelijkheden hè. Elke combinatie geeft weer een heel ander effect, love it too :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Twee super mooie creaties. Ik ben er helemaal fan van!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! Ik naai al even en ben pas net met een blogje begonnen en ik zou ook wel eens een patroon willen testen om nieuwe dingen uit te proberen.
    Neem gerust een kijkje:
    https://10esewingprojects.blogspot.be/

    groetjes,
    Tine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan is mijn advies: veel blogs bezoeken en volgen :) en ook op FB goed opvolgen in verschillende groepjes

      Verwijderen
  5. Zo leuk hoe verschillende al die versies zijn!
    Deze is ook al zo mooi! 💛

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Alle 2 heel mooi Davina. Zo leuk dat je erbij was en bedankt voor de feedback. Btw jij omschrijft de opties beter als ik :-) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze staat er geweldig mee!!!
    En nu ben ik wel erg benieuwd hoe het regenboog-bloesje haar zou staan...
    Het is vandaag nog Antwerp Pride, misschien een ideale gelegenheid voor een regenboog-bloesje ;)

    BeantwoordenVerwijderen