Perfect-blogchallenge: terugblik


7 weken deed ik mee aan de Perfect-challenge van miss Pixie. In dit blogbericht een kleine terugblik.

week 1: minsgame
week 2: RAK
week 3: lastige klusjes en uitstelgedrag
week 4: een week zonder...
week 5: productiviteitschallenge
week 6: elke dag lezen
week 7: gratitude challenge
  • Is ons leven nu "perfect" door al deze challenges?
Uiteraard niet. Ik ben tevreden met mijn leven zoals het is, hoor. Deze uitdagingen hebben er wel voor gezorgd dat ik bij sommige dingen nog eens extra stilstond en ze deden me goede voornemens maken, maar ik zal nu niet zeggen dat ik nu een perfecter leven heb. Ik kan nog steeds niet alles kopen wat ik wil, ik woon niet in een vrijstaand huis in de kempen met een grote tuin voor een golden retriever, we hebben geen twee auto's en kunnen niet elk jaar op reis, laat staan meerdere keren per jaar. Ik heb geen contact meer met mijn moeder en die kant van de familie en met mijn vader zijn gezondheid is het niet goed. Maar ik heb wel een schat van een man en twee schatten van kinderen. Ik kan wel vlees kopen bij de beenhouwer en opvang betalen. Ik heb wel een job en toffe collega's. Het kan altijd beter, maar ik ben meer dan tevreden.
  • Welke challenge lag je het beste en welke helemaal niet?
De yoga-challenge lag me helemaal niet, die verving ik door de RAK. De 'handigste' vond ik de minsgame en vooral de lastige klusjes en uitstelgedrag. Mijn schoonmoeder kwam hier vorige week toen wij op reis waren en ze was van plan om de koelkast eens uit te kuisen, maar zag dat dat al gedaan was en ze dus geen werk meer had. Zalig vond ik dat. Zoooooo trots op mezelf. :)
  • Wat heb je bijgeleerd?
Ehm... dat bepaalde dingen echt ingepland moeten worden in een kalender, hoe dom dat ook lijkt. Van uitstel komt afstel.
  • Is er iets veranderd in je leven door deze opdrachten?
Ik heb meer stilgestaan bij bepaalde dingen en besloten dat ik meer mijn hart ging volgen en me minder ging aantrekken van wat andere mensen zouden denken. I will keep on spreading the love! :)
  • Is er een opdracht die je bent blijven verder zetten (Minsgame, lezen, yoga, ...?)
Ik las ondertussen nog een boek uit op reis en er ligt nog een derde dat ik kocht te wachten. Of ik daar dan tijd in ga steken als ik weer aan het werk ben, is nog maar de vraag, maar het is wel mijn opzet.

We hebben in de grote vakantie wel meer opgeruimd, weggedaan en verkocht dan tijdens die bepaalde weken en daar ben ik wel blij mee. Ik ben van plan om ook elke vakantie 1 of 2 lastige klusjes op de planning te zetten. Dat zal in elk geval minder belastend zijn dan ze allemaal te willen doen in de grote vakantie.
  • Wat is volgens jouw hét geheim van een "perfect" leven?
 Aanvaarden dat je leven niet perfect hoeft te zijn? Dat niemand een perfect leven heeft? Gelukkig zijn met wat je hebt en je niet blijven focussen op het negatieve... Beseffen dat er mensen zijn die het nog veel erger hebben dan jij. Allé, dat zorgt niet voor een perfect leven, maar volgens mij wel voor een gelukkiger.


Geen opmerkingen