perfect?-blogchallenge 5: productiviteitschallenge



Deze challenge gaf me wat een dubbel gevoel. De afgelopen weken ben ik erg productief geweest met klussen en opruimen enzo, maar dat kon uiteraard enkel maar omdat ik in het onderwijs sta en dus ook effectief thuis ben. Wel met kindjes, maar ook met man. Er kan hier dus wel wat werk verzet worden.

Maar nu... de productiviteitschallenge... we mochten kiezen tussen een aantal tips (de volledige lijst kan je hier nalezen) om productiever te zijn. En aangezien ik vakantie heb, vond ik dit wat dubbel. Ik was eigenlijk echt aan het genieten van ff niks doen. En dus eigenlijk NIET productief te zijn.

Welke tips paste ik wel toe?

1. Plan onafgewerkte taken direct opnieuw in.
Deze week gebruikte ik dus de gekochte silicone en werkte ik de wastafel en het toilet opnieuw af. Ook de muren beneden werkte ik af met silicone.
De plakkertjes voor de laatste 20 foto's vergat ik bij Action mee te nemen... (te veel andere spullen in de kar? :p )

2. Drink water.
Ik vind dat echt een moeilijke, veel drinken. Ik drink ook niets anders in de plaats hoor, maar ik drink echt heel weinig. Als ik al 3 glazen drink, bij mijn eten, zal 't veel zijn.
Deze week probeerde ik de drinkfles die ik kocht bij Colruyt elke dag extra leeg te drinken.
Ehm... missie niet geslaagd.

3. Beweeg regelmatig.
Veel heb ik niet gedaan deze week, maar aangezien we in een bel-etage wonen, moet ik sowieso al veel trappen doen. En om tijdens het naaien te strijken, moet ik toch altijd een verdieping naar boven. Ik heb overwogen om mijn strijkijzer beneden te zetten, maar ik heb dat toch niet gedaan. Flink hè. :)

4. Niet multitasken
Dit is voor mij echt een moeilijke. Ik ben CONSTANT aan het multitasken. Naar toilet gaan zonder gsm, bijvoorbeeld, doe ik bijna nooit. 't Zou moeten zijn dat het heel dringend is en ik zie hem niet direct liggen. :) Ook tijdens het telefoneren, doe ik vanalles.
Proberen maar 1 ding tegelijkertijd te doen, 't is ne moeilijke voor mij. Ik heb er wel op proberen te letten, maar dit is ondertussen al zo'n vastgeroeste gewoonte...
Tijdens het tandenpoetsen, loop ik boven door de slaapkamers en raap ik wat van de grond of trek ik de muggenapparaten uit of ga ik naar toilet of ..

5. Zorg voor een opgeruimde werkruimte
Ahum, mijn bureau ligt altijd vol rommel en ook mijn naaikamer was eens toe aan een opfrisbeurt. Maar nu begin ik weer met een frisse blik aan een volgende week. :)

6. Zorg voor een slaaproutine en een goede nachtrust
Nu het vakantie is, ga ik later slapen, en slaap ik niet altijd langer uit... Ik probeerde deze week wat vroeger te gaan slapen, maar dat mislukte. We zagen 's avonds laat nog een aflevering van een serie die we hadden opgenomen, of ik naaide nog wat (en dan MOET dat af voor ik ga slapen...) Gelukkig blijven onze kindjes nu wel tot 8u in bed, dus kwam ik wel aan mijn 8 uren slaap per nacht.

7. Delegeer taken
Dat doe ik altijd al, en dat kan ik heel goed, zegt mijn wederhelft. :) Soms kan ik er niet tegen dat ik de enige ben die iets aan het doen is in het huishouden. Nik zegt dan vaak: "Jij kan er echt niet tegen dat ik eens niets aan het doen ben hè?" Ehm, als ik op dat moment kei hard aan het werken bent, niet nee :p

Verder was ik op naaivlak ook heel productief, vond ik.
Donderdag naaide ik mijn tweede Mix 'n Match kleuterboekentas in elkaar. 9,5 uren heb ik eraan gewerkt seg! Maar dat resultaat nu zien staan, is geweldig! :)

Ook mijn blogkalender staat ondertussen goed vol, voor augustus heb ik nu 3 berichten per week ingepland.
Dinsdag alweer meer nieuws over een nieuw patroon dat ik mocht testen, stay tuned! :)




2 opmerkingen

  1. Amaai, goed bezig zeg! En drie blogberichten per week, in je eentje... Je combineert het toch maar met je gezin, vakantie of niet. Een bezig bijtje ben jij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, de energie spat van het scherm! En bedankt om me eraan te herinneren dat ik de muggenapparaten nog moet uittrekken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen