Billie - the one that was meant to be...

 Fervente naaisters en/of stofkopers, herkennen dit verhaal ongetwijfeld wel. Voor de anderen, geniet gerust even mee. :)

In juli werd ik door Miranda geïntroduceerd in de winkel het fenomeen dat Textielstad heet. Eerlijk? Ik had er nog niet echt van gehoord. Ik nam me dan ook voor enkel rond te kijken en geen stof te kopen. Na tien seconden binnen te zijn veranderde ik dat voornemen naar 'maximum 5 stoffen'. Ik wandelde er buiten met 7 + een hoop fournituren.

Het was zooooo moeilijk kiezen. Ik ging van oooh naar aaah en over deze is ook schattig/stoer/zacht/mooi. Onderweg bij de paneelstofjes zag ik een supermooi retro paneeltje met een Bambi op. Verliefd! Maar toen werd ik afgeleid door de andere tricot en verloor ik Bambi even uit het oog. Toen ik alles had laten knippen en mij met mijn stapel begaf naar de kassa, passeerde ik de Bambi opnieuw. Oei, vergeten te laten knippen. Ach ja, dan moest het zo zijn, dan koop ik deze niet.

Vervolgens ben ik een week of twee supertrots op mezelf omdat ik toch dat ene stofje dat ik mooi vond had laten liggen.

De reclame van de Stoffenmadam lonkt mij naar hun website. Ik besluit er wat effen stoffen te kopen, zodat ik mijn zeefdrukkit van Bobbinhood kan uitproberen.
Ik typ 'effen' als zoekterm op de site. En welke stof verschijnt daar, als tweede in de lijst?! Juist ja, Bambi staart me daar weer aan met haar lieve oogjes. Allé, dat is nu toch echt 'meant to be'?! Die stof is allesbehalve effen, en toch staat die ertussen! *Klik, in mijn winkelmandje* Daarna kies ik dan toch ook nog maar wat effen tricot, maar eigenlijk voel ik me al de koningin te rijk, de buit is binnen!

Ik keek eigenlijk zelfs niet naar de lengte van het paneeltje en toen het toekwam, schoot ik dan ook een beetje in een lichte paniek dat ik er geen truitje voor Sam meer uit zou kunnen halen, maar weet je wat? Een 116 ging NET! Woohoo, echt meant to be dus! <3







PS:
Patroon: Billie van zonen09 (raglan model)
Stof: paneelstofje van bij Madeline de Stoffenmadam

7 opmerkingen

  1. Inderdaad een herkenbaar verhaal 😊 en nu kijkt Bambi ook mijn richting uit hé...
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi, ik vroeg me al af wanneer we de 'beruchte'bambi zouden spotten. Zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! Kan helemaal begrijpen dat je die schattige bambi oogjes niet kon weerstaan ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. OMG! wat een geluk dat ik dat niet gezien heb voor ik naar de Efteling ging!
    Anders had ik wel een manier gevonden om daar langs te gaan.
    Ik ben er wat voorbijgereden toen ik Miranda haar pakketje ging bezorgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super, supermooi! Echt een originele trui voor je dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het verhaal van aan iets weerstaan komt me bekend voor ... ben er ook niet zo goed in. Ach ja, als Bambi je nu zo gelukkig maakt is het zo erg toch niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha inderdaad zo herkenbaar en je dochter is zo leuk met haar bambitrui

    BeantwoordenVerwijderen