I scream Solange - zeefdrukken

Voor mijn verjaardag kreeg ik van mijn allerliefste ventje de starterskit van Bobbinhood om te zeefdrukken. Onmiddellijk daarna bestelde ik nog wat kleurtjes verf bij en een tijdje geleden ging ik aan de slag.

Inspiratie had ik eigenlijk niet zo veel. Zeefdrukken omdat je eens wil zeefdrukken is uiteraard een ander uitgangspunt dan als je een print zoekt, die niet vindt en dus maar zelf maakt.

Ik dacht na wat bij mij paste en waar ik wel een jurk van wou. Na lang wikken en wegen ging ik dan toch maar voor de ijsjes. Ik zal de jurk in Belgiƫ niet gemakkelijk buitenshuis aandoen denk ik, maar op reis in Turkije droeg ik ze in elk geval wel twee keer. :)







PS:
Patroon: Solange uit La Maison Victor editie 4/2017
Stof: Babarum, gezeefdrukt met de kit van Bobbinhood

8 opmerkingen

  1. Ik herken het inspiratieprobleem. Ik zo dat zeefdrukken wel eens willen proberen, maar geen flauw idee wat voor print ik dan zou maken en al helemaal niet wat ik dan met de stof zou doen. Dus ik heb de hype (voorlopig?) aan me voorbij laten gaan .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Hoe beviel het zeefdrukken, moeilijk, makkelijk?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was echt helemaal niet moeilijk! Voor perfectionisten is het misschien iets moeilijker loslaten, want je kan niet altijd heel goed inschatten waar je print begint als je met twee kleuren werkt, maar dat stoorde mij totaal niet. 5 minuten strijken per print vond ik er wel over. Ik ga daar geen 2 uur staan strijken aan 1 jurk hoor :p

      Verwijderen
  3. heel leuk! voorlopig liet ik de trend aan mij voorbijgaan want het lijkt mij zoiets dat ik niet vaak zou uithalen omdat het weer iets is dat plek neemt (mijn machines hebben hun eigen plekje) maar wel leuk om zoiets uniek te hebben natuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een vrolijke zomerse jurk! En het moet gezegd: killer legs

    BeantwoordenVerwijderen