perfect?-blogchallenge 6: lezen

Elke dag 15 minuten lezen was onze uitdaging voor de voorbije week.


Ik zeg heel vaak dat ik geen tijd meer heb om te lezen, maar net zoals met alle andere vrijetijdsbestedingen moet je daar uiteraard tijd voor maken. Als ik altijd eerst mijn huishouden spik en span zou willen vooraleer er tijd zou zijn voor ontspanning, dan kwam die ontspanning er vast ook niet...

Ik liet toneel vallen om meer te kunnen naaien en ook mijn leestijd slonk zienderogen na het krijgen van kinderen en daarmee andere prioriteiten (en ja, gewoon ook meer werk, dat geef ik toe.)

Deze week deed ik echt mijn best om elke dag te lezen, en ik moet zeggen dat de vlam weer helemaal aangewakkerd is! Ik las in het recentste boek van mijn lievelingsschrijver Dean Koontz: de stad

maandag
boek: de stad - Dean Koontz
duur: 1,5 uur
waar en wanneer: in de namiddag, in het zonnetje, op een ligstoel
aantal blz: 54


dinsdag
boek: de stad - Dean Koontz
duur: 15 minuten
waar en wanneer: thuis aan tafel, voor we ons moesten klaarmaken om te vertrekken
aantal blz: 21

woensdag
boek: roddelblaadjes & de stad - Dean Koontz
duur: ongeveer 2 uren
waar en wanneer: in de voormiddag, bij de kapper
aantal blz: in mijn boek 36

donderdag
boek: de stad - Dean Koontz
duur: een half uurtje
waar en wanneer: 's avonds, in bed
aantal blz: 23

vrijdag
boek: de stad - Dean Koontz
duur:1 uur
waar en wanneer: in de zetel, 's avonds
aantal blz: 62

zaterdag
Oops, vergeten te lezen. Vandaag een redelijk drukke dag gehad en om 17u naar een trouwfeest vertrokken, dus niets gelezen vandaag. Zal ik morgen moeten inhalen!

zondag
Vandaag ga ik een hele dag naaien in Lokeren, bij StikNieNau (driewerf hoera voor de uitvinder van zo'n leuke naam!). Ik kan dus helaas nog niet zeggen of ik vandaag überhaupt de tijd nog vind om te lezen, maar ik zou eigenlijk best wel graag dit boek uit hebben voor we op reis vertrekken, d.w.z. dat ik toch nog een hele poos zou moeten lezen vandaag én morgen. En op zo'n laatste dag voor de vakantie heb je door de band genomen nu ook niet superveel tijd om te lezen hè.. ;)

Besluit:
In plaats van in de zetel te ploffen voor de televisie na een zware dag, ga ik vanaf nu af en toe ook bewust kiezen om in de zetel te ploffen met een boek. Zorgt evengoed voor ontspanning, eens alles loslaten en je moet toegeven, echt veel goeds is er tegenwoordig toch niet te zien op TV. Ook op reis wil ik een boek meenemen, al ben ik er nog niet uit welk dat gaat worden. Suggesties altijd welkom! :)


7 opmerkingen

  1. Ik vond een bijzonder jaar van Lori Nelson spielman een echt vakantieboek

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super gedaan!
    Blij dat je goesting om vaker te lezen terug is. Is bij mij ook zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hé, die vlam die terug is, hier ook 🙂

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik sluit élke dag af met lezen, dat doet hier veel meer deugd dan een of ander breindodend programma op tv. Ik lees snel en veel en sinds ik echte boeken heb ingeruild voor een ereader zelfs nog meer. Fijne vakantie... met een goed boek erbij, ik ben benieuwd welk het zal worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk dat je terug meer zin hebt om te lezen en dat je zoveel gelezen hebt de voorbije week.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ahja, lezen deed ik vroeger zóóóóó veel, maar nu veel minder... vooral op vakantie eigenlijk ... behalve de laatste vakantie :-) daar werd meer "gezelschapspeld" dan gelezen...
    ik ben terug begonnen aan de hele harry potter reeks, en het is waar: dat is eigenlijk wel eens beter dan TV (ware het niet dat ik met lezen vaker later ga slapen dan wanneer ik tv kijk; ik kan gewoon niet meer stoppen!)

    tips om te lezen : altijd anders naargelang je gemoed : alle harry potter-boeken :) (je mag ze van mij lenen, nederlands of engels)- mariah keyes (luchtig) - de vliegeraar (khaled hosseini) - isabel allende (eva luna, het oneindige plan ...) -> beide minder luchtig :-) ... och, en nog zo veel meer !!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een goede boekentip (maar tis wel geen thriller maar o zo mooi!) is Uit de bergen kwam de echo van Khaled Housseini, al zijn boeken trouwens al vind ik De vliegeraar te erg :) Het meisje in de trein is ook een goed vakantieboek maar vind ik zelf slecht. Ik lees nu Dan Browns, ook goede vakantieliteratuur :)

    BeantwoordenVerwijderen