twee x Lotta

Zaterdag mochten we naar een verjaardagsfeestje van Loes, die 5 werd. Vrijdagavond herinnerde Nik mij eraan dat ik dat meisje in de grote vakantie beloofd had dat ik iets met pinguïns voor haar ging maken. Ik moest diep graven in dat brein van mij, maar inderdaad... toen we samen op vakantie waren, knipte ik al wat projectjes, zoals o.a. Sam haar pyjama / jumpsuit. Zij zag dat toen en wou ook iets van die pinguïns.

Had ik toch net geen stuk meer van die pinguïns zeker.. ahum... Gelukkig nog wel andere pinguïnstofjes in mijn voorraad, waaronder de overschot van één van deze skippy skirts. (Sam zit dit jaar in de pinguïnklas, dus ik ben van plan er nog wel wat mee te doen!)

Ik puzzelde wat, Sam zag mij bezig en hield vol dat ZIJ een rokje wilde van die pinguïnstof. Het argument dat ze daar al een rokje in had, viel niet in goede aarde... Mama moest dus creatief omspringen met de stof.

De Lotta van Emma en Mona maakte ik nog nooit, maar ik hoorde er wel al veel positiefs over. Ik kon 9 stukken knippen uit de pinguïnstof (je hebt er 6 nodig voor 1 rokje) en combineerde met een effen gele stof, die ik ook gebruikte voor de voering van de zak van de skippy skirt.

En hopla, op zaterdagochtend werden er twee Lotta's geboren. Makkelijk om te naaien, weinig patroondelen én zwierproof. Een goede combinatie!

Loes tevreden, Sam tevreden, mama tevreden.





En nu... voorbereidingen treffen voor het komende naaiweekend!

PS:
Patroon: gratis patroon van de Lotta rok, hier te vinden
Stof: droomstoffen

2 opmerkingen