een speciaal rokje dat lang op zich liet wachten

Voor mijn eigen gemoedsrust heb ik besloten geen projectjes meer voor te laten gaan op andere. Ik hoop dat dat wat meer rust in mijn hoofd zal geven...

Dat ene 'rokje' (ik noem dat eerder een overgooiertje, maar soit...) dat al een eeuwigheid geleden gekozen was (maart 2016) en daarna geknipt (augustus 2016), werd eindelijk in elkaar gezet. Echt een werk van lange adem dus...


Die uitleg van Burda, ik word daar al even zenuwachtig van als van die van Knippie. Bij de split googlede ik wat, maar deed ik uiteindelijk gewoon mijn eigen ding. En vanaf die stap keek ik nog maar amper naar het blaadje met (summiere) uitleg, maar gebruikte ik mijn gezond verstand.




Ik wilde eerst de riemlusjes achterwege laten, maar zonder valt het echt wel heel erg breed. Een lintje voor in de taille moest er dan ook nog bij uiteraard... :)
Voor de foto's nam ik er wel sommigen met en sommigen zonder riempje. Het is echt wel een groot verschil - ik vermoed dat het rokje maar liefst 4 à 5cm te breed is aan elke kant...



De foto's namen we vorige zondag, op de laatste mooie dag van het jaar... Kleine broer toonde zich een echte photobomber, maar dit werd door grote zus met veel liefde toegelaten. <3




PS:
Patroon: burda 4/2014 rok
Stof: Hoogboom, Kapellen
knoopjes: Topknop Merksem




10 opmerkingen

  1. Heel mooi gedaan maar het ziet er inderdaad niet simpel uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi gedaan maar het ziet er inderdaad niet simpel uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kei mooi Davina! En de fotootjes ook!
    Herkenbaar van die projectjes laten voorgaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superleuk zo'n overgooiertje! Mooie foto's ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh mooi!! Gelukkig kan het riempje de overschot wegwerken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi!! En amai, zoiets maken zonder veel uitleg, geen idee of ik dat wel zou kunnen! Maar het is wel zo dat die uitleg vaak niet zoveel voorstelt, althans bij knippie toch, burda niet zoveel ervaring... keischattige foto's ook, zeker die met de broer erbij, zo lief hoe ze voor hem lijkt te zorgen!

    BeantwoordenVerwijderen