twee verschillende truitjes voor mijn twee verschillende kindjes

Tijdens een midweek in de grote vakantie, knipte ik héél veel projectjes, waarvan er nu toch nog vier twee liggen te wachten. :)

Gisteren had ik een dagje vrij. En afgezien van twee zieke ventjes thuis, besloot ik toch wat me-time te nemen en wat te naaien.

Als eerste uit de UFO- zakjes haalde ik een geknipte Billie voor Sam. Gewoon met een elastisch recht stiksel afwerken en klaar. Ik vervloek soms dat versteken van naalden zo - stretchnaald naar stretchtweelingnaald en weer andersom - dat ik vaak te lui ben en het gewoon niet doe. Ik geef grif toe dat een afwerking met een tweelingnaald veel properder is hoor. Maar ja, wat moet ik ervan zeggen? Soms wint mijn luiheid :)

 Ik zette ook voor het eerst geen boordstof aan, waardoor de hals wat meer open komt dan voorzien, maar dat kan zeker nog wel bij dit truitje uit lichte tricot. Een echte wintertrui is het immers niet...



Het stofje kocht ik op het Stoffenspektakel, bij van Mook. 


Als tweede naaide ik een Varsity Cowl Neck pullover voor Noa. Dit lijkt moeilijker, maar is dat in principe helemaal niet. Ik ben blij dat ik dit patroon ooit van haar leerde kennen, het werd hier al meermaals gebruikt voor Sam en nu dus ook voor Noa.




Dit stofje ruilde ik op het naaiweekend met haar
De mouwen zijn eigenlijk veel te lang, ik denk dat ik er toch een viertal cm zal afknippen en dan de boordjes opnieuw aanzetten...

Ik naaide zelfs met twee zieken in huis ook nog een derde creatie, maar daar mag ik volgende week pas iets over kwijt... ;)

PS:
Patronen: Billie van zonen09 en Varsity Cowl Neck pullover van peekaboo
Stof: poezen van Stoffenspektakel (van Mook), vosjes geruild

5 opmerkingen

  1. Dat is super. Twee zieke kindjes en toch zo een mooi resultaat. Vooral die cowlnecktrui vind ik heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is super. Twee zieke kindjes en toch zo een mooi resultaat. Vooral die cowlnecktrui vind ik heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. amai zo tof zeg!! vooral die cowl neck ziet er heerlijk uit! moet ik ook ns proberen! en amai, zoveel naaien met zieken in huis: ik ben een en al bewondering!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk! Dat is inderdaad een heel tof modelleke van Peekaboo!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik dacht dat ik de enige was die daar altijd zo tegenop ziet. Ook het veranderen van draad enzo *blush* Mooie werkjes en dat met twee zieke ventjes! In de knippie van vorige herfst staat ook zo'n truitje, met nog knopen bij. Een van mijn favorietjes :)

    BeantwoordenVerwijderen