een nieuwe rugzak voor Sam

Ik zou niet meedoen met het naaien van een nieuwe boekentas/rugzak voor 1 september. Sam koos in de vakantie immers in een winkelketen een boekentasje uit met poesjes op en die zou ze gebruiken in de tweede kleuterklas.

Mijn opmerking aan mijn ventje, dat die er wel erg klein uitzag, werd snel verworpen. "Maar nee, wat hebben die nu nodig?..."
Zo geschiedde.... Op 1 september werd in dat boekentasje een brooddoos gepropt, een koekendoos, fruitdoos en een drinkbeker. Gepropt echt, want dat ding was echt wel veel te klein...
De rugzak van vorig jaar werd tijdelijk weer boven gehaald en in gebruik genomen en de poezenboekentas werd enkel op woensdagen gebruikt.

Tot ik in de soldenhoek bij Madeline de Stoffenmadam een canvas tegenkwam van de Efteling. Roze, met prinsessen erop. Toen ging er iets van 'katsjing' in mijn hoofd. Voor nog geen 3,5 euro kocht ik een lap van 70cm. Echt geen geld hè!

Het patroon komt van de blog van Vlaanderen naait. Die was heel goed uitgelegd, tot je aan de voering komt. Dan word je een beetje aan je lot overgelaten, helaas...

Voor de binnenstof gebruikte ik tafelzeil dat ik nog had liggen, omdat ik mijn dochter ken en daar ook wel eens vieze dingen (zoals zand, eikels, kastanjes, steentjes) in belanden, ahum :D

Wat denken jullie ervan?
Ik plaatste een rits op het voorzakje en dubbelde dat dan ook, zodat de belangrijke papiertjes van school niet verloren zouden gaan. Het zakje bleef wel, zodat er ook snel iets kon ingestopt worden.

Mijn lintje aan de achterkant is niet echt symmetrisch, maar ik had geen zin om los te tornen... :)



PS:
Patroon: gratis patroon van Vlaanderen naait 
Stof: Madeline de Stoffenmadam

7 opmerkingen

  1. Amai, daar ben je snel mee geweest! Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk, hier heeft de oudste ook echt een nieuwe tas nodig... Ik kan maar niet besluiten of ik iets zal naaien, in de tussentijd wacht ze dus al weken op een nieuwe tas...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg mooi! Ik durf me nog niet aan tassen te wagen, maar het kriebelt wel als ik zoiets zie.
    Hetzelfde stofje (in katoen) ligt hier te wachten om binnen dit en 2 weken een jurkje te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat een prachtig rugzakje!!! Heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lief rugzakje geworden met de prinsesjes tussen de rozen. De voering is ook erg leuk. Geweldig gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi gedaan, en daar kan vast en zeker al het nodige in!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuk om dit eens te zien, zit al lang te broeden op een rugzakje :)

    ideaal meisjesgerief trouwens met de prinses en de rozen

    BeantwoordenVerwijderen