een kraft-tex tasje

Weet u nog wat ik zei over eerst mijn onafgewerkte projectjes afwerken? Dit is er nog zo eentje...

Samen met de fournituren voor de kurkleren tasjes, bestelde ik bij k-bas ook kraft-tex. Ik was zo onder de indruk door deze blogpost, dat ik alleen maar kon denken 'ik wil dat ook!'...

Zo gezegd, zo gedaan dus. Maar verder dan het stuk in twee knippen kwam ik tot een paar dagen geleden niet.

Het in elkaar naaien van de kraft-tex was iets van niets, dat ging echt supervlot met mijn machine. Ik stikte ook hoekjes en keerde het tasje zodat ik een mooie bodem had. De bovenkant plooide ik gewoon twee keer naar binnen.
Die gaten voor de zeilringen maken in de leren riem, dat was een echte hindernis. Daar hielp de Merksemse schoenmakerij mij gelukkig wel (gratis en voor niks) mee.

En het inkloppen van de zeilringen, daar kwam mijn vriend gelukkig een handje (en een hamertje) bij helpen :)

Ook dit project is voor mij een '1 keer, maar nooit meer' vrees ik. En dat moest ik van mijn vriend ook beloven, haha :D




PS:
patroon: zelf getekend
stof en fournituren: k-bas

6 opmerkingen

  1. Zo mooi!!! Ik denk niet dat ik het zou aandurven :D Maar echt geweldig resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heel mooi resultaat. Ik zou vastlopen op de zeilringen en het leder. Toffe medewerkers heb jij ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tof gemaakt zeg!Ik zou niet weten hoe ik er aan moet beginnen,die zeilringen en dergelijke ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, wel grappig, dat laatste :-) Nochtans een heel schone tas!! Ik zag dat andere exemplaar ook, en ging ook meteen eens kijken bij K-bas, maar aangezien ik toch amper tot naaien kom, of laten we zeggen, niet zoveel als ik zou willen, heb ik het maar niet besteld :-) Je doet me nochtans toch weer een beetje twijfelen ;-) ziet er eentje uit die zeker veel gebruikt gaat worden!

    BeantwoordenVerwijderen