broekjes voor Sam: +3

Nu mijn UFO's afgewerkt waren, kon ik beginnen aan de toch wel zeer noodzakelijke aanvulling van lange broeken in Sam haar kleerkast.

Vanonder mijn naaimachine rolden twee Domi's en een Mini Hudson. De Domi's knipte ik al op voorhand, voor de Hudson moest ik nog wel eerst patroon overtekenen, dan stof knippen en nog naaien. Drie broekjes op 1 dag, ik had het niet verwacht, maar eigenlijk is dat bijna geen werk hè, zo'n broekje.


Ik begon met de tricot met panda's. Hier voorzag ik ronde zakken (that was a first...). Ging allemaal prima. Sam wou GEEN koordjes, dus luisterde mama (en klaagde niet, uiteraard). De lengte is ook goed. Er is nog wat overschot, maar dat mag zeker wel, aangezien ik hoop dat ze ze nog lang kan dragen...
 Daarna gebruikte ik een echt winters stofje met streepjes. Hier koos ik voor de hoekige zak. Ik had alles supermooi op elkaar gespeld zodat de lijntjes perfect zouden gelijklopen. Helaas trok die zigzag her en der nog wal wat scheef en broebelig. Maar goed, wie weet is dat al een pak minder na een keertje wassen en dragen.
Deze is nog ruimer dan de eerste, maar ze kan hem zeker al wel aan. Op foto is hij niet zo mooi als in 't echt... Allé, op foto in onze gang op een donkere dag moet ik dan zeggen, zeker? :)


 Toen was het middag... Ik overwoog nog even om ook het derde stofje te gebruiken voor een Domi, aangezien ik dat patroon gewoon op tafel had liggen, maar ik zette door.
Ik tekende de Mini Hudson over in een maat 5 jaar, verlengde de pijpen met 2,5cm, knipte en naaide de stof. Ook hier geen koordje (win, win...) en ik ben superblij dat ik toch doorgezet heb om een ander patroon te tekenen. Die Mini Hudson is toch helemaal anders van pasvorm en Sam staat er mooi mee, vind ik. Maarja, eigen kind, schoon kind zeker? :)


Deze keer ook geen problemen met te smalle pijpboordjes...

Mama blij, Sam blij, al zij het iets minder (ze zou het liefst het hele jaar door haar zwierjurkjes dragen...)

Een detailfoto van de zakjes nog:


 PS:
Patroon: Domi Sweatpants van Sofilantjes & Mini Hudson pants van True Biais
Stof: Madeline de Stoffenmadam, alle 3



4 opmerkingen

  1. Leuke broekjes!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten wordpress.con)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke broekjes!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten wordpress.con)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! Hier ook maar een drietal broeken in de kast maar die zijn af en toe toch wel heel handig 😉

    BeantwoordenVerwijderen