eens een korte Suzanne cardigan

Ik maakte al verschillende Suzanne cardigans, maar telkens de lange versie.
Nu knipte ik eens een korte, in de hoop dat deze me ook (of beter) zou staan.

Het stofje kocht ik een hele tijd geleden al op het Stoffenspektakel in Antwerpen en dat leent zich perfect tot dit doel.


Ik werkte deze keer af met een biais, een streelzachte, die perfect is van kleur bij dit stofje.
De afwerking gebeurde hiervan wel met de machine. Ik begon met de hand, maar besloot dat ik met mijn machine properder zou kunnen afwerken, haha. :)


De mouwen stroppen wat te veel naar mijn goesting...  En dat model, ik geraak er precies toch niet 100% van overtuigd. Benieuwd welke reacties ik erop ga krijgen. Hou u vooral niet in, zou ik zeggen :)

PS:
Patroon: Suzanne cardigan van compagnieM

Stof:  van Stoffenspektakel

5 opmerkingen

  1. De stof is inderdaad perfect voor dit patroon. (en met de hand afwerken doe ik ook niet :) )
    Zelf vind ik het lange model mooier. Dan lijken de zakken wat mooier te vallen. Ik heb zelf ook 1 korte (maar daarvan vind ik de stof niet zo geslaagd), ik draag mijn lange versies wel, maar de korte niet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi stofje! Dat de zakken niet mooi vallen is heel waarschijnlijk te wijten aan het biais. Ik had mijn lange versie, met de hand, en elastische biais afgewerkt. Ik heb het biais er af gehaald en mijn dochter heeft de Suzanne afgewerkt met een rolzoompje. Is perfect nu, de zakken vallen heel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk stofje, het valt precies wat stijf aan de zakken maar dat zal mss nog beteren na het wassen. Ik draag mijn korte liever want mijn lange is te lang vind ik. Nu plan ik nog iets tussen de twee 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hmm, die zakken staan wat raar. Jammer, want dat stofje is de max!
    Ik maakte mezelf drie Suzannnes die ik met veel plezier draag, maar het zijn allemaal lange versies, het kwam er precies nooit van om een korte versie te maken.

    BeantwoordenVerwijderen