crèchecadeautje

Een tijdje geleden besloot ik dat ik voor de crèche een cadeautje wou naaien. Een dankjewel omdat mijn dochter er al een jaar gelukkig mag zijn. Dat was niet zo'n gemakkelijke opdracht. Omdat ik niets wilde maken dat ergens in een hoekje zou belanden en omdat ik iets wou maken voor de crèche en niet zozeer voor de begeleidsters (dat is voor volgend jaar misschien), heb ik ze zelf laten kiezen.

Uiteindelijk kwamen ze met een voorstel op de proppen: leuke lakentjes voor op de babybedjes. Allemaal goed en wel, maar zo'n grote stukken stof dat zit snel in de portemonnee.
"Of kan je iets doen met onze saaie, witte lakentjes?" vroegen ze.
Ja, dat kon ik!

Na wat researchwerk en navraag via naaigroepjes op Facebook, had ik veel inspiratie.
Vorige donderdag kreeg ik alvast twee lakentjes mee, die ik maandag en vandaag 'pimpte'.

Hopelijk komen er volgende week nog, want nu heb ik er wel echt zin in gekregen :)

Voor de eerste knipte ik pinguins uit een kussensloop van Zeeman, bevestigde die met Vliesofix op het laken en naaide dan met een kleine zigzag rondomrond. Een werkje van 2 uren (het naaien alleen al).
Maar... wel fier op het resultaat!


Voor het tweede laken knipte ik gewoon een reststukje stof in repen en naaide ze links en rechts op het laken.



3 opmerkingen