plooirok

Een plooirok, dat wil blijkbaar zeggen: meer stof dan gewoonlijk...

Na het knippen van het patroon werd al snel duidelijk dat ik niet genoeg stof had liggen.
Ik schuimde even het internet af en riep hulp in van naaigroepjes op Facebook en zo kwam ik al snel bij klijntje terecht, een supervriendelijke dame die nog 80cm van het stofje had liggen en dat mocht ik die dag zelf al gaan halen.

Wasmachine in, schaar erin, voeringstof en blinde rits gekocht, mme zsazsaboek erbij (ik kan er beter en beter mee werken!) en hopla:
Bijschrift toevoegen





Bij al dat roze moest ik even terugdenken aan toen ik zwanger was van mijn dochter. Een collega had de leerlingen van mijn klas in een boekje laten noteren of ze dachten dat het een jongen of meisje zou zijn en waarom en toen had er iemand geschreven: een jongen, want mevr. Briers draagt veel blauw. Ha! Ze zou me eens met deze rok moeten zien :)


2 opmerkingen

  1. Heel mooi!
    Hoeveel stof had je dan nodig? Ik wist niet dat er zoveel extra voor nodig was.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had 1m gekocht en dat was te weinig, heb dan 80cm bijgekocht en nu krijg ik uit de overschot nog wel een rokje voor mijn dochter. Voor de plooi is 10cm extra nodig.

      Verwijderen