nog eens een zsazsapoging

Vandaag dus wel in een naaiwinkel geraakt (Veritas) en de benodigde items ingekocht: blinde ritsen, vlieseline, knoopjes...

Er lag hier een A-lijntje maat 2 jaar met beleg klaargeknipt. Het beleg aan het rokje naaien was a piece of cake. Blinde rits insteken viel ook nog goed mee. Maar dan... ik staarde me blind op pagina 52 van het zsazsaboek, probeerde op andere pagina's te gluren, maar daar werd telkens weer verwezen naar pagina 52. Damn... Ik snapte maar niet hoe het verder moest.

Dankzij de facebookgroepen 'naaien voor vriendinnen' en 'samen naaien' werd ik beetje bij beetje wijzer. Ik had dat beleg twee keer moeten knippen. (niet volgens het boek, maar soit)
En als je de binnenkant eraan naait, moeten de rechtse kanten tegen elkaar en je legt je beleg zoals een glimlach, met de twee uiteindes naar boven.

Bijna een hele dag heb ik daaraan gezeten seg. En dan zie ik prachtwerkjes passeren van mensen die hun allereerste stuk gemaakt hebben; dan kan ik niet anders dan jaloers zijn...

Maar soit: hij is AF!

stof: stoffenfee

Niet te gedetailleerd naar de fotootjes kijken eh, want je ziet dat ik hier en daar wat geprost heb.

1 opmerking

  1. Hey Davina,

    Wat een leuk rokje! Mooi gemaakt.

    Met vele creatieve groetjes,
    het hele Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen