mijn eerste broekje uit Ottobre en mijn eerste rechte rok!

Wat lees je het liefst: het goede of het slechte nieuws?
Ik kies dan altijd het slechte, dan kan het tenminste nog met een goed gevoel eindigen :)

Het Ottobrebroekje dus... Ik naam maat 92 voor de herfst/winter en dezelfde babyrib waarvan ik die makkelijke broek al eens maakte.
De uitleg was, ehm, om maar te zeggen, redelijk ingewikkeld. Zeker omdat ik dingen moest doen die ik nog nooit had gedaan, zoals een rits in een broek steken enzo.
Zinnetjes zoals 'naai nu de voor- en achterpijpen aan elkaar' brachten ook verwarring: is dat dan voorpijp aan voorpijp en achterpijp aan achterpijp of is het voor- aan achterpijp?
Naaivriendin Nele kon me gelukkig helpen met de rits. So far, so good. Dat was trouwens makkelijker als de prenten en uitleg deden vermoeden!
Maar dan was er nog die tailleband, die ik volledig verprutste... :( Eerst was hij veel te lang, dus wou ik er een stukje afknippen, maar ik knipte de stof kapot en ja, laten we maar zeggen dat het er niet zo mooi meer uitziet.
 Het was ook een smalle broek. En mijn dochter kennende zou ze er niet in passen...
Vanmorgen getest en ja, die billetjes, dat ging nog net, maar dat buikje, dat zou echt wel te hard spannen!
Als jij een (smalle) 2-jarige kent die je een plezier zou kunnen doen met deze broek, mag je altijd iets laten weten!
de ehm... niet zo mooie tailleband

aan op model van 18mnd
dat dikke buikje past er niet in!
 stof: Kapellen
patroon: Ottobre 4/2013

 De rechte rok van zsazsa was wel een succes daarentegen! Ik twijfelde gedurende het hele proces over de maat; ik had een 36 geknipt (die ik ook nodig heb bij A-lijntje van haar), maar het leek me zo smallekes! Ik dacht dat ik mijn heupen daar nooit ging inkrijgen.
Maar wonder boven wonder past hij perfect!




stof: Stoffenfee
fuchsia blinde rits: Veritas











1 opmerking

  1. Neem hem mee naar Planckendael en daar proberen we hem te verpatsen aan een leeftijdsgenootje?

    BeantwoordenVerwijderen