Sofia blouse

De zaterdag van het naaiweekend begon ik, na het afmaken van de lunchtasjes, aan de Sofia Blouse uit de laatste LMV.


Ik gebruikte hiervoor een stofje dat ik eigenlijk kocht voor mijn Kielo Wrap Dress, maar na het tekenen besefte ik dat de tekening dan op mijn rug ondersteboven zou staan. Voor dit patroon was het echter ideaal en nu heb ik natuurlijk ook nog wat stof over. 


Ik verlengde dit patroon met 5cm, onder de oksels. De mouwen verlengde ik niet, maar dat had ik beter toch gedaan...

Een aantal andere vrouwen maakten dit patroon ook op naaiweekend en bij iedereen waren de mouwen te kort. Ik ben blij dat ik hier niet de enige in was, maar soit. Nota voor een volgende keer :) 



Op de foto's zie je het niet supergoed, maar de blouse valt bij sommige houdingen toch open. Een topje eronder is dus echt wel aangewezen. Of ik ga er - net zoals een collega van me deed - toch een stukje velcro op moeten naaien, of een drukknoopje op zetten.


PS:
Patroon: Sofia blouse uit LMV september / oktober 2018
Stof: de Stoffenmadam

4 opmerkingen

  1. Mooi! Ik hoorde al vaker over het openvallen probleem trouwens, dus daarin ben je ook niet de enige! Als je toch nog stof over hebt, kun je misschien nieuwe polsboordjes maken zodat de mouwen wat langer komen? Dat is nu toch in de mode :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! vooral die brede onderboord

    Zelf maakte ik ook van dit soort overslag shirts/jumpsuit..(ideaal met het geven van borstvoeding) Ik maakte bij alle versies, ook die van LMV (Bree) een niet zichtbare knoop erop..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Supertof gedaan!
    Ik zou die kleur nooit spontaan kiezen maar nu ik hem zo bij jou zie vind ik hem wel prachtig 😍

    BeantwoordenVerwijderen