Anza jumpsuit

Een jumpsuit maken, dat stond hier al héél lang op de planning. De twijfel bleef echter sluimeren. Tijdens de voorbereidingen van het afgelopen naaiweekend hakte ik de knoop door. Ik knipte in de stof die ik er speciaal voor kocht een aantal maanden geleden, en toen was er 'no way back'.

Het Anza jumpsuit dus, van Itch to Stitch. Dat is een ontwerpster waar ik eigenlijk best al wel veel patronen van kocht, maar nog maar 2 maakte, nl de Lago Top en de Belize shorts. Er liggen hier bv. ook nog wat patronen te wachten voor een lange broek voor mezelf...



De borstzakjes knipte ik niet, dat leek me een beetje te veel van het goede bij deze stof, maar voor de rest knipte ik alle patroondelen, in maat 2.


Bij de eerste pasbeurt was het al snel duidelijk dat het jumpsuit te krap was. Ik moest me er echt in wringen en het spande nogal op plaatsen waar je liever niet wilt dat het spant :p

Ik verlengde daarom de tunnel een beetje, en aangezien ik die stap toch niet helemaal leek te begrijpen, deed ik er wat mijn eigen ding mee, en wat andere dames tijdens het naaiweekend mij aanraadden.

Een volgende keer zou ik de bovenpanden zelf wel verlengen met een cm of 5, want daar zat eigenlijk het probleem.
En zal ik jullie es iets vertellen? Ik kocht de stof al voor een tweede exemplaar, want ik weet dat ik er nu niet te lang mee moet wachten, of het komt er weer niet van.

De twijfel of dit stofje nu echt wel iets voor mij is, is er nog steeds hoor, hoewel verschillende mensen mij al hebben gezegd dat ik er wel echt mee stond.
Ik weet dus nog niet voor welke gelegenheid dit uit de kast zal komen.
Wat denken jullie?


Nog één foto wou ik jullie toch niet onthouden, samen met mijn grootste fan :)


PS:
Patroon: Anza jumpsuit van Itch to Stitch
Stof: satijnachtig polyester van bij Pieke Wieke

14 opmerkingen

  1. Twijfel je nog steeds of dit stofje iets voor jou is??? Meid, je straalt helemaal in deze jumpsuit, en dat heeft niet alleen met het model van het kledingstuk te maken. Dit kan je bij elke gelegenheid dragen, ook gewoon om mee te gaan werken. Ik denk zelfs dat dit mijn favoriet is onder alle mooie stukken die je al maakte.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat ik hem niet life zag, gelukkig kon ik wel een lapje van het stofje bemachtigen, dus als je ooit een bijpassende tas nodig hebt, ....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat prachtig zeg! Dat staat je ongelooflijk mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze kleuren staan je erg goed. Dus geen twijfel, aandoen die handel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vond hem geslaagd, je staat er zeer mooi mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Niet twijfelen, dit staat je heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt een supermooie, je straalt hierin! De enige reden waarom ik je niet zeg dat je hem elke dag moet dragen is omdat ik niet weet hoeveel tijd je op een doordeweekse dag hebt voor een toiletbezoek ;-), maar verder zou ik zeggen dragen. Het lijkt me zelfs een ideale outfit voor een avondje uit dus neem uw wederhelft maar nog eens mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind hem echt prachtig! Zo’n mooie jumpsuit zou ik ook wel in mijn kast willen hebben! Hij staat jou echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt, wauw.. te gaaf.. ik ben er helemaal weg van, zowel van het model als de stof..

    Ik vind het bij diverse gelegenheden goed passen maar ook voor gewoon.. je zal je extra mooi voelen in deze suit

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw, jawel, echt prachtig!
    Zoveel mogelijk dragen zou ik zeggen: met een hakje, sneakers, een vestje erover, alles kan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi!! Zeker niet te lang wachten met de volgende!

    BeantwoordenVerwijderen