Waarom het hier zo stil was tijdens de paasvakantie

Wel, dat is een makkelijk te beantwoorden vraag. Ik ben bijna niet thuis geweest! :D

De eerste week ging ik mee op schoolkamp. Bij ons is het een jaarlijkse traditie dat de leerlingen van het 1e en 2e middelbaar zich kunnen inschrijven voor een weekje schoolkamp in Maasmechelen tijdens de eerste week van de paasvakantie. Een aantal leerlingen uit het 5e jaar smijten zich een hele week als leiding en een aantal leerkrachten gaan mee voor ondersteuning in de refter (tafels klaarzetten, eten opscheppen, afwassen), om met gewonden of zieken naar de dokter te rijden, als EHBO-post voor kleine pijntjes en voor emotionele ondersteuning, uiteraard  :)

Mijn twee rakkers gingen mee en amuseerden zich te pletter daar. Als mama moet je dat daar wat loslaten, want je kinderen in 't oog houden gaat daar totaal niet. Soms waren we er al es eentje kwijt, maar je moet er vertrouwen in hebben dat ze dan wel bij iemand op de kamer zijn, of in de kelder (waar o.a. een grote zaal is en speelgoed), of bij de diertjes, of in de verre speeltuin, of ...

Ik nam deze keer wel mijn naaimachine mee en er rolden toch een aantal kleine zaken vanonder, zoals nog wat meer marcellekes voor Noa. Ik probeerde ook een ander boxershortpatroon uit, van Ottobre en begon aan een jurk voor mezelf, maar daar ben ik nog lang niet tevreden over... Daar hoor je zeker nog wel van ;)

In het middelste weekend waren we even thuis, dan deden we vooral de was en de strijk. Op zaterdagavond organiseerde Nik een quiz en ik moest/mocht mee als mede quizmaster en om te verbeteren.

De tweede week waren we aan zee. Ook daar was het voor de kindjes puur genieten met een dagje naar Plopsaland, naar Boudewijnpark, Grote Kunst voor kleine kenners voor Sam en voelgewoel voor Noa, en natuurlijk ook gewoon een paar keer naar het strand om in het zand te spelen of met de voetjes in het water. Maar het was koud hoor!






1 opmerking