Naai jij eigenlijk nog, mama?

 Die vraag kreeg ik een dikke week geleden van mijn zoontje van 5...

"Naai jij eigenlijk nog, mama? Want vroeger zat jij zo veel te naaien en nu niet meer... Want jij ging toch nog een pyjama voor mij maken he, mama? Dat had jij eigenlijk al heel lang beloofd."

 

Hij heeft gelijk. De tijd ontbreekt me vaker dan me lief is. Met het hele coronagedoe stopten in maart ook onze wekelijkse naaidates en na het naaien van een paar honderd mondmaskers verdween ook de goesting. 

 

Af en toe naaide ik nog wel, maar de frequentie van vroeger haal ik niet meer. De communiejurk, daar was ik erg trots op, maar toen ik ze op mijn blog postte, kwam er geen enkele reactie. En dat vond ik best wel teleurstellend. 

 

Op Instagram kregen we wel heel veel positieve vibes. Op die dag hakte ik de knoop door om te stoppen met deze blog. Dit wordt hoogstwaarschijnlijk mijn laatste blogberichtje. 

 

Er liggen nog projectjes op mij te wachten, in een plastic Ikeazakje, van het laatste naaiweekend eind februari. De planning was om ze mee te nemen op naaiweekend in juni, maar dat ging niet door. En ook het naaiweekend in november werd geannuleerd... 

 

Er liggen nog 2 bestellingen op mij te wachten, en met schaamrood op de wangen moet ik toegeven dat die er al best lang liggen. Te lang om klanten te laten wachten, ik weet het. Maar ik kom er gewoon niet toe eraan te beginnen. 

 

Vandaag naaide ik twee sweaters, omdat binnenkort de kids op school samen op de foto moeten. En elke keer ik iets maak, denk ik dat de drive nu wel terug zal zijn. Maar na een dag vol goesting om die avond iets te naaien, kan ik - na mijn schoolwerk - alleen nog maar in de zetel ploffen. 

 

Vaak dacht ik al dat ik terug een soort challenge nodig had, als een schop onder mijn kont, om er weer in te vliegen, maar ik vrees dat ik die motivatie echt uit mezelf moet halen. 

 

Als er toch nog mensen zijn die hier meelezen, ik blijf zéker naaien. Om er volledig mee te stoppen, doe ik het veel te graag. Ik hoop ook super hard dat de workshops bij Studio Olive weer opgestart zullen worden, zodat ik ook daar mijn creativiteit wat in kwijt kan geraken. 

 

Mijn eigen creaties blijf ik zeker tonen op mijn IG-account. 

 

Het ga jullie goed! 

veel liefs

Davina

3 opmerkingen

  1. Alles gaat in ups and downs. Hier doet het donkere winterweer geen goed aan mijn energie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is jammer. Ik lees altijd graag je berichtjes, maar begrijpelijk. Je moet doen waar je je goed bij voelt. Hopelijk zien we elkaar weer bij een naaiweekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik snap je maar al te goed; er kruipt ook best veel energie in een blog, schrijven, foto's nemen, allemaal dingen die geen naam hebben maar waar tijd in kruipt. Ik heb nog steeds ergens het voornemen "iets" met mijn blog te doen, maar mijn prioriteiten liggen voorlopig ergens anders, en dat is helemaal ok. Het komt zoals het komt, denk ik dan. Nog veel naaiplezier Davina!

    BeantwoordenVerwijderen