de communiejurk

 Al sinds het prille begin dat er sprake was van een communie, wist Sam perfect welke jurk ze wou dat ik zou maken. Het moest en zou de lange Soray worden - en ik kan haar geen ongelijk geven. 

Deze prachtige lange jurk maakte ik al een keertje voor haar, en bij elke chiquere gelegenheid wordt ze uit de kast gehaald. De vorige versie is al een stuk korter geworden (of zij langer?) maar qua maat maakte ik nog een keertje een 8 jaar. 

De stof, dat was een ander paar mouwen. Als ik haar liet kiezen, zou ze gaan voor felrood of iets met een kleurrijke print. Ik wou geen überklassieke jurk maken, maar een compromis moesten we wel maken. Ik liet haar wat stoffen van Atelier Brunette zien en we werden samen verliefd op de viscose twig twill blush.

Het feest in mei werd verzet naar september en vandaag krijgt onze grote meid ein-de-lijk haar feest.

Ik laat jullie graag even meegenieten van de foto's, genomen door Noémie. Een toppertje! 










 Oh ja, ik maakte ook nog een vestje omdat het in september best nog wel es fris kan zijn. Daarvoor gebruikte ik een prachtig gebreid stofje met een ajour motiefje. De knoop kocht ik bij Veritas. 

Samengevat:

JURK:

- patroon: Soray van Sansahash
- stofje: Atelier Brunette van Pieke Wieke
- elastiek: Veritas

VESTJE:

- patroon: Auro Bolero van Sofilantjes
- stofje: gebreid tricot van bij de Stoffenmadam
- knoop: Veritas



2 opmerkingen