Adam Fibre Mood

De nieuwste Fibre Mood is er! Hij kwam als geroepen, aangezien Noa een tijdje geleden vond dat hij te weinig shorten in zijn kast had liggen.

De Adam short zou het worden. Nu kan ik voor mijn kinderen niet de maattabel van leeftijden aanhouden en dus meten is écht weten.


Shorten voor Noa waren nodig, maar als ik hem opmat kwam ik bij maat 2 jaar terecht. (Hij is 5, lengte 4) Er zou daar dus duchtig verlengd moeten worden. Het was mij in eerste instantie ook niet echt duidelijk welke patroondelen ik dan allemaal zou moeten verlengen, dus maakte ik eerst een short voor Sam, om dat uit te vissen. Voor haar maakte ik maat 10 jaar; de elastiek mat ik op haar taille, maar die is toch nog iets te groot. Zij vindt het goed zitten zo, ik vind het er wat te los uitzien, maar goed, zij moet hem dragen en zo kan hij nog lang mee. (fingers crossed)



Ik verlengde uiteindelijk 3 van de 5 patroondelen (de zak dus toch ook) en zo komt het goed uit. Als ik dan de elastiek ook maat 2 jaar neem (50cm joh, mijn ventje is echt smal), past de short perfect. Klaar voor wat bandwerk!


Ik besloot de dinostof maar ineens op te naaien en maakte er nog een Regem Shirt bij ook. Gecombineerd met effen grijs geeft dat ook nog wel een mooi effect. Ik moest wat spelen met mijn stof om het meeste van de dino's op te gebruiken en knipte daarvoor het achterpand in drie stukken.


Noa is er superblij mee. Hij is vandaag zelfs een half dagje naar school gegaan, om zijn outfit te kunnen showen! :) 

Gisterenavond maakte ik dan ook nog snel een derde Adam short, in een stofje dat ook al lang in de kast ligt te liggen. Wie weet gaat hij morgen dan ook nog es naar school, haha :)


Patronen: Adam short uit de nieuwste Fibre Mood*
                Regem shirt van Sofilantjes*




1 opmerking

  1. Zo, 3 keer, goed bezig. Nadat je de patroondelen hebt uitgevogeld is het inderdaad een snel patroontje. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen