Norma blouse

Het was weer moeilijk kiezen wat ik wou maken uit de nieuwste Fibremood.


De Norma blouse trok onmiddellijk mijn aandacht, door de mooie mouwen en de mooie halslijn. Ik besloot dus ook redelijk snel om daarvoor te gaan.


Een stofje kiezen, dat was moeilijker. Zeker in deze Cornonatijden, waarin we niet meer mogen voelen aan alle stofjes in de winkel... De stof moest een beetje stijf zijn, maar ook weer niet té stijf. Ze mocht ook zeker niet te soepel zijn, want dan zouden de mouwen niet meer zo mooi vallen.


Mijn keuze viel uiteindelijk op deze stof, van bij Pieke Wieke. Het is katoen met een linnenlook. Dat stofje komt nogal rimpelig uit de was, dus het zou kunnen dat mijn versie iets groter uitvalt dan de bedoeling is. Ik streek het niet voordat ik mijn patroondelen knipte.
Het zou ook kunnen dat ik toch beter maat 36 zou maken, i.p.v. deze 38, maar ik twijfelde bij het zien van de matentabel. 


De blouse valt erg kort uit. Ik verlengde 6cm en ik krijg ze ook maar net in deze Bertha broek.

Ik weet niet of ik direct moed heb om aan een tweede te beginnen. Ik zou vooral de halslijn graag hoger zien. Misschien es proberen of ik dat kan hertekenen? En misschien toch dat maatje kleiner nemen?

PS:
Patroon: Norma uit Fibremood 9
Stof: Pieke Wieke





5 opmerkingen

  1. Heel mooi, jouw Norma! Tof om te zien dat double gauze ook goed lukt en heel mooi staat als blouse ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel tof. Een maatje kleiner zou je in dit stofje ook wel passen denk ik. Ik ga nog es proberen om de halslijn een beetje te verhogen ook. Een tweetal cm lijkt mij al een immens verschil

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, ze valt een beetje ruim voor jou, al vind ik ze wel heel mooi. Zelf koos ik de maat van mijn borstomtrek, en versmalde ik naar mijn taille toe naar een maatje kleiner. De V ga ik volgende keer ook wat afronden denk ik. Ook de mouwen ga ik wat korter maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. The above article is nice and interesting, thank you willing to share! Greetings success of admin Digital Printing Rawamangun wish you deign to visit my website, thank you :)

    BeantwoordenVerwijderen