Cyriel short



 Op 23 april las ik op de FBpagina van Fabricated, een voor mij nog onbekende webshop, dat ik een Eva Mouton stofje had gewonnen. Die jungle, die zou ik direct verwerken in iets voor Noa. Een shortje of een T-shirt, dat zou ik dan nog wel zien.

Niet zo heel lang erna knipte ik de Cyriel short uit lmv. Er stond in de werkbeschrijving dat je plakkatoen moest hebben om de tailleband te verstevigen, en dat had ik niet in huis, dus bleef het aan de kant liggen.

Toen geraakte het plan bedolven onder nog 101 andere plannen, maar afgelopen weekend haalde ik het vanonder het stof vandaan en begon ik eraan, zonder plakkatoen :p

Ik maakte de Cyriel, maar wel net iets anders zoals in het boekje. De achterkant van deze stof is immers niet zo speciaal, dus ik gebruikte de mooie kant voor in de zak.

Ook de onderkant zoomde ik netjes om en ik plooide niet de averechtse kant naar buiten, zoals in het patroon aangegeven staat.

De achterzakken liet ik weg. Een zoon van 3 heeft nog genoeg aan zakken in de zijnaad, en zo moest ik het mooie printje ook niet nog meer breken.

Ik ben tevreden! Voorlopig denk ik dat ik genoeg shortjes en T-shirtjes heb gemaakt, maar als ik er nog tekort zou komen, zou ik zeker opnieuw aan dit patroon denken.


PS: 
Patroon: Cyriel short uit La Maison Victor mei / juni 2016
Stof: gewonnen bij Fabricated (hier)

5 opmerkingen

  1. Een vrolijk shortje, ideaal voor deze zomer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi, ik ben op zoek naar het patroon van dit broekje. Helaas is het tijdschrift niet meer te bestellen. Kan jij me aan het patroon helpen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij kan je alle boekjes nabestellen via de site? Ik verkoop de mijne niet, sorry. :)

      Verwijderen