Harmania Dress

* for English, scroll down *

Sansahash bracht weer een superleuk nieuw patroon op de markt, namelijk de Harmania Dress!
Ik maakte er géén voor Sam. Ha! Goed van mij hè. Allee, ik maakte er (nog) geen voor Sam. Nog geen concrete plannen ook niet, maar 't is zo'n leuk modelletje dat het er best nog wel es van zou kunnen komen, in de toekomst.

Ik naaide deze keer voor mijn nicht, Fiene.
Spannend om voor iemand te naaien, wiens maten je niet zelf opnam. De eerste keer ging dat dus een beetje mis, en naaide ik een te grote maat, de foto's in deze blogpost zijn van jurk nummer twee, de andere mag nog een jaar in de kast :)

Ik naaide nu een gemengde maat, borst 9 jaar, taille 7 en lengte 11.
Buiten deze versie met spaghettibandjes, kan je de Harmania ook maken met korte, 3/4 of lange mouwen. Er is ook een optie om inzetstukken in de rok te naaien, zodat je een cirkelrok krijgt! Voor deze tiener was dat niet aan de orde, maar ik kan me goed voorstellen dat je hier veel jongere kinderen mee overtuigd krijgt :) Deze dame maakte een jurk met inzetstukken die ik geweldig vind!






This time I didn't sew for my daughter. Well, at least, not yet.. I made this dress for my cousin Fiene, who is 10. I didn't measure her myself, what resulted in me making two dressed. The one that you see in these pictures is number two. Number one can be worn next year, hopefully. 
This dress is a blended size: chest 9, waist 7 and length 11. 

Apart from the spaghetti straps, you can also sew this dress with short sleeves, 3/4 and long ones so it is a real versatile dress! There is also a godet option included. This teenager didn't really like that, but I imagine that it will win a lot of younger girls' hearts. This lady made a wonderful version with godets, check it out on her blog! 

PS:
Patroon: Harmania Dress van Sansahash- nu te koop voor €4.75 i.p.v. €8!
Stof: megastoffen.nl

4 opmerkingen