een anoniem shirtje voor Stichting Jurk

Een tijdje geleden las ik op Facebook iets over Stichting Jurk.
Dit is een vrijwilligersorganisatie die arme kinderen in Nederland voorziet van nieuwe kleertjes. Ze maken kleding voor kinderen in tehuizen, via voedselbank en basisscholen die zich zelden tot nooit iets nieuws kunnen veroorloven.

Er verschijnen regelmatig 'anonieme posts', dus met een nummer, maat, geslacht en dan de wensen van het kind. Soms is dat erg uitgebreid en heeft het kind in kwestie zijn of haar droomoutfit helemaal uitgetekend, soms is het erg summier. 

Ik maakte me lid van de groep en reageerde als eerste op deze oproep:


 De lange broek was al gemaakt door iemand anders, maar voor het bovenstuk en de pet zochten ze nog mensen. Ik kandideerde me voor de longsleeve. 

Het 'met alle kleuren lange mouwen' bezorgde me wel even een frons, want zo'n leuke stofjes heb ik helaas niet in de kast.
Een kleine oproep op Facebook later bezorgde me een stuk of 5 lieve dames die me een stukje van hun stoffen wilden geven met veel kleurtjes. 
Ik besloot te gaan voor het stofje van Isabel van Bel'Etoile, omdat het mij ook een grijze achtergrond leek te hebben. 

Toen ik de stof aankreeg, bleken de twee tinten grijs toch net iets anders te zijn, maar al bij al ben ik toch tevreden van het resultaat en vertrok het zaterdag al naar zijn bestemmeling. Net voor een bezoekje aan Ikea Breda stopte ik het daar in een Postnl brievenbus. Hopelijk volgende week dus een gelukkig jongetje! 






PS:
Patroon: free raglan 
Stof: grijze effen french terry van de Stoffenmadam, mouwtjes gekregen van Isabel

Facebookgroep: Stichting Jurk

3 opmerkingen