My Make Nine

In 2019 maakte ik voor het eerst een overzicht van 9 patronen die ik echt wou maken dat jaar.
 Mijn MakeNine2019 was deze:
Ik slaagde, maar haalde er maar 8 van de 9. Het Theo hemd voor Nik schoof ik door naar de Make Nine voor 2020...

1: als maxi-jurk voor Sam maakte ik de Soray.
2: de Isa sweaterdress werd gemaakt voor Sam én voor mezelf. Een paar keren :)
3: de Isa sweater maakte ik ook voor mezelf, ook verschillende versies :)
4: de Elektra rokken zie je hier
5: mijn Kamille maakte ik in een heerlijk donkerblauw velours stofje.
6: mijn tweede Anza jumpsuit kan je hier bewonderen. Ik vind het nog steeds heerlijk om te dragen.
7: de tweede Jedediah short (in een maat kleiner) droeg Nik op vakantie in Frankrijk.
8: het theo hemd van zonen09
9: ik maakte véél boxershorts voor Nik in 2019. Het is mijn enige naaisel waarvan hij er zelf ineens een stuk of 4 bijbestelde. En ik mocht ze wel tonen op het Internet, maar vond dat bij nader inzien toch maar gek. Je zal me dus op mijn woord moeten geloven dat ik ze maakte. Ik gebruikte niet de Cosmox zoals op de foto, maar een patroon uit Ottobre met lange pijpen.


Voor 2020 zette ik deze patronen op de planning:


1: een korte versie van de Kielo Wrap Dress (Named) Ik maakte al eens een lange versiehttp://woohoobydavina.blogspot.com/2018/09/kielo-wrap-dress.html, en vind ze zalig om te dragen! 


2: de Birkin Flared Jeans (Paperdahl). Een jeans staat al lang op de planning, maar broeken zijn zo moeilijk om goed te laten passen hè... Ik ga het dit jaar dus toch nog es wagen. De jeansstof heb ik al een aantal jaren in de kast liggen, dus het wordt tijd dat deze eindelijk verwerkt wordt. 

3. de Fringe Dress (Chalk & Notch). Ook hiervoor kocht ik al een stof. Nu alleen nog uitvoeren! 


4. het Theo hemd (zonen09) van vorig jaar, dat ik nu doorschoof. Nik wil iets effen zwart, maar ik denk dat ik iets donkerblauw ga zoeken. Hij heeft al zo veel zwart...


5. het Bahama badpak (lmv) voor mezelf. Ik maakte al een badpak en bikini's voor Sam, dus dit jaar wil ik een versnelling hoger schakelen. Ik was het dit jaar ook al van plan, maar vond de juiste materialen niet zonder veel verzendingskosten bij te moeten betalen...


6. de Rocco sweater (zonen09). Op één of andere manier drukte mijn A0-patroon van de sweater verkeerd af en mat mijn controlevierkant maar 4cm i.p.v. 5. Dit merkte ik helaas pas nadat ik in twee (dure) stofjes een sweater had geknipt. Ik gaf ze uit frustratie weg aan iemand, omdat ik er zooo'n zonde van maakte. Een nieuw jaar, een nieuwe poging dus. 


7. de Niva flared leggings (Sansahash). Ik las er bij Hip en Eigenwijs een goede tutorial voor, dus die ga ik volgen. Het stofje kocht ik al en het is in een donkerblauwe stof zoals op de foto, dus mag ze ook op school gedragen worden (hoop ik, ahum).


8. de Wolf pyjama (zonen09) wil ik voor beide kinderen maken. Nog stofjes genoeg hiervoor! 


9. de Soray als communiejurk voor Sam (Sansahash). Ze doet dit jaar haar communie en koos voor het patroon van de Soray, omdat ze die lange jurk zalig vindt om te dragen. Nu nog samen beslissen welke stof we ervoor zullen gebruiken, zodat ze niet te hard uit te boot valt :) 


We gaan dit jaar voor 9/9, duim je mee? 


1 opmerking

  1. Ik vind 8 op 9 flink geslaagd ;). Ik maak geen verlanglijstje voor het nieuwe jaar behalve "maak eens de patronen die je vorig jaar kocht". Daar zal ik flink mijn best moeten voor doen dus euh, als ik daarin slaag ga ik al érg content zijn.
    Die Kielo heb ik in gedachten, een extra Theo voor de lente/zomer, het Bahama badpak (of eventueel dat van Papercut), de Wolfjes die al geknipt zijn (vorige week gedaan), en Rocco's staan zowieso op het programma. Misschien moeten we samen afvinken ;)

    BeantwoordenVerwijderen