Wiske tas

Mijn tante vroeg me onlangs om een breitas voor haar te naaien. Dat leek me wel een leuke uitdaging.
Ik schuimde eerst het internet af op zoek naar een (gratis) patroon, maar er moesten breinaalden van 62cm in passen en al die breitassen waren een pak minder lang.
Ik ken niks van breien, dus ik had geen idee dat er ook zo'n kanjers van breinaalden bestonden, haha.
Ook had ze graag een tas die groot genoeg was om haar onafgewerkte tipsjaals in te steken.

Ik zocht verder en vond... de Wiske II uit Mijn tas.
Die was in afgewerkte versie 48cm lang. 48+15 is 63, dus perfect voor naalden van 62cm! :) Uiteindelijk voegde ik 16cm extra toe (you never know...). Aan de rest van de tas paste ik niets aan.

Ik verstevigde met wattine, maar zag al gauw in dat dat niet voldoende zou zijn. In de Stoffenstraat in Kasterlee kocht ik nog Stylevil bij, en die gaf de tas wel voldoende stevigheid om te blijven staan, jeuj!

In plaats van tassenband koos ik voor lederen hengsels.



 De zijkanten maakte ik uit kurk, om daar de tas nog wat extra stevigheid te geven, in het geval dat er naalden los in de tas zouden zitten.

40dagenbloggen: 13/40
skipdagen: 0/6


PS:
Patroon: Wiske II uit Mijn tas
Stoffen: buitenstof: Roos en Violet (2016)
              binnenstof: canvas uit Hoogboom, Kapellen (2018)
     rits, wattine en tassenhengsels: Topknop
     stylevil: Stoffenstraat, Kasterlee

3 opmerkingen