virtuele kettingbrief: toon me je naaiplek

Ik dacht dat het wel eens leuk was om een virtueel stokje door te geven.

De opdracht: neem een foto van je naaiplek. Nu. Nee, niet opruimen. Nee, niets weghalen wat daar eigenlijk niet hoort te liggen. Het leven zoals het is willen we zien.

Tof! En schrijf nu kort wat we allemaal zien. Waar ben je mee bezig? Welke projectjes zijn er 'lopend' of welke stofjes liggen er klaar om geknipt te worden? Welke patronen zien we op jouw kniptafel? Of waarvan zien we nog restjes?

Ik bijt de spits af.

 foto 1: in de verste verte een naaisel van op naaiweekend (daarover later meer) op de paspop. Op mijn droogrek hangt gabardine die ik kocht bij de Stoffenstraat. Voor het bureau staat een tas die ik maakte op naaiweekend (daarover lees je maandag meer.) Op mijn bureau staat mijn overlock, mijn naaimachine moest even plaats maken.

 foto 2: ondergoed! Ik startte op weekend met ondergoed maken en de geknipte broekjes en hemdjes zijn verre van klaar, dus daar ben ik nu mee bezig. Eerst alles locken en daarna afwerken met de naaimachine. Het patroon dat ik gebruik is dat van Van Katoen. De stofjes zijn vooral restjes.

 foto 3: over mijn stoelen hangen de hemdjes en broekjes die al klaar zijn en die ik nog moet naaien, en daaronder hangt een bloesje met watervalhals waarover ik ook nog moet bloggen.

Stay tuned dus! :)

Nu geef ik het stokje door aan twee andere naaiblogsters die ook meedoen aan 40dagenbloggen:

Anne van Satur9's World

An van Nononsonsmoms 

40dagenbloggen: 10/40
skipdagen: 0/6




3 opmerkingen

  1. Wat leuk om dat plekje van jou te zien. Bij mij is het heel wat minder interessant, want van zodra ik stop met naaien, ruim ik alles ook op. Het ziet er dus op naaivrije dagen perfect normaal uit in mijn bureau. Ja, mijn machines en mijn pop staan er nog, maar voor de rest... weinig bewijs dat daar ooit gewerkt wordt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ruim niet alles op, in tegenstelling tot hierboven. Wie me al op weekend heeft gezien weet dat in mijn werkruimte alles ontploft. Ik probeer wel alles in één keer af te werken, anders verdwijnt het in een doos (om er pas maanden later uit te komen).
    Ik wou dat mijn organisatie en plichtsbewustheid tot orde even groot was als die van jou. Het zou me wat zoekwerk besparen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om binnen te mogen kijken. Zag al verschillende naaiplekjes en bij mij is het echt erg dat besef ik nu...

    BeantwoordenVerwijderen