Oona jurk

Een Belgisch projectje dat niet tijdig geblogd raakte in oktober, is de Oona jurk uit de (ondertussen moet ik zeggen voorlaatste) lmv.

Met de overschot stof van mijn Madeline jurk, kon ik nog net een Oona knippen voor Sam. Het donkerblauwe doet wat schoolmeisjesachtig aan en ik vind dat superschattig.

Er ging hier wel wat mis, maar gelukkig zie je daar in het eindresultaat niets meer van. Op de sewing day begon ik deze te naaien en bij het rimpelen van het rokpand, stikte ik er ineens 1 deel van de tailleband al aan. Dat bleek achteraf nog niet de bedoeling te zijn, toen ik de twee delen ineens aan elkaar moest naaien, haha.

Nadat mijn rits er al in zat en al, zag ik mijn fout en zwierde ik het ding een paar weken aan de kant.
Daarna was lostornen toch de enige optie. En wat bleek? Die rimpels naaien was met dit stofje gewoon niet te doen. Niet met een rechte steek, niet met een elastische, niet met een zigzag. Ik trok dat gewoon altijd los. Dus dan maar pas genaaid als de tailleband er wel aan mocht. :)

Ik knipte een 110, zoals altijd en veronderstelde dat dat wel een stuk te groot zou zijn. Daarom voegde ik netjes een knoopsgatenelastiek toe. Ik volgde het patroon en de werkbeschrijving helemaal. Het enige dat ik ietwat anders deed was het doorstikken van de schouderbandjes. Mijn stof bleef niet mooi plat liggen (ook niet na het strijken) en dat zag er echt wat gek uit.


De 110 past nu eigenlijk perfect, dus gaat nu al gedragen moeten worden.

Ik ben heel blij met hoe het uitgedraaid is. Wat vinden jullie ervan?

 PS:
Patroon: Oona jurk uit lmv september/oktober 2017
Stof: Strass
        rits en knopen: Topknop, Merksem




5 opmerkingen

  1. Een hele mooie. Ze staat er echt schattig mee

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi! leuk patroontje he, het was bij dat nummer van LMV de reden waarom ik het meteen kocht. Ik maakte dus ook een Oona die dit weekend ingewijd zal worden :) hopelijk kan ik wat mooie foto's maken en kan ik er een blogpost over schrijven want ik paste één en ander aan...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Supermooi! Van de foutjes die je moest herstellen (herkenbaar, dat opzij leggen voor een paar weken, om dan toch te besluiten dat je niet anders kan dan het terug op te nemen en te beginnen tornen...), zie je helemaal niets! Prachtig resultaat :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel leuk wil ik ook wel eens maken xx

    BeantwoordenVerwijderen