...en nog wat ongeblogde creaties

Het is niet van mijn gewoonte, want normaal gezien schrijf ik een apart blogbericht voor elk naaisel, maar ondertussen heb ik al zo'n achterstand dat ik dat niet meer zag zitten - en sommige dingen zijn nu ook gewoon niet echt een apart bericht waard.

GEMAAKT:
- raglan truitjes voor Noa uit de restjes van de raglan truien voor Nik.
Het patroon van Naptime Creations valt groter en breder dan de Billie, dus dat zal hij nog wel wat langer aankunnen... De raglan mouwen kreeg ik niet meer in 1 stuk uit de stof, dus deze knipte ik bovenaan in 2, zette ze aan elkaar en ging er nog eens over met de coverlock van Ellen.





De Billie knipte ik echt uit de allerlaatste restjes van de stof. Voor het achterpand moest ik een stukje effen tricot gebruiken, en onder zijn linkerarm staat het woord 'bulbs' maar kijk, 't is niet te zien op de foto's. :D



- pennenzakjes naar het patroon van Oon. Buitenstof kurk, binnenstof katoen. 3 pennenzakjes voor 3 collega's


- een duivelsstaart om Nik zijn outfit voor Halloween compleet te maken:


- nieuwe kleertjes voor een aantal poppenkastpoppen. Ik schreef vast al wel eens over de organisatie Peter Pan, maar hier kan je er meer over lezen. Dit goede doel maakt veel Antwerpse kindjes uit de 4e wereld heel erg blij rond 6 december en ik ben blij dat ik daarvoor mijn steentje kan bijdragen.

VOOR:

NA:

7 opmerkingen

  1. Amai, schoon gerief!! Die duivel(staart) is geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi werk weer en de poppenkasten zien er weer top uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Magnifiek die poppenkleertjes! Chapeau dat je dat aandurft, daar zou ik denk ik het geduld niet voor hebben (té mini) ;-). Mooie truien ook voor de zoon, enne... ik zie dat label onder de linkerarm van de bulbs trui wel een beetje hoor! Knap gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. HEel leuk, jij hebt duidelijk niet stilgezeten!! Die poppenkastpoppen zijn de max!

    BeantwoordenVerwijderen