matching sweaters mét duimgaten

Ik weet nog dat ik vroeger altijd zo jaloers was als er kindjes uit mijn klas samen met hun broertje of zusje op de foto mochten op school. Ik was enig kind, tot ik 10 was, en ja, daarna was er ook geen kans meer op een gezamenlijke foto, aangezien ik in het middelbaar startte toen mijn zusje in de kleuterschool begon.

Maar nu heb ik kindjes die 3 jaar (en 3 dagen) schelen en is er dus wel kans op een schoolfoto samen. Zo een kinderdroom via je kinderen in vervulling laten gaan, is meestal erg fout hè. Maar nu, goh ja, dit was wel erg onschuldig hè? 't Is niet dat ik ze inschreef voor een missverkiezing ofzo, haha.

Het stond al snel vast dat ik hun outfit zelf ging maken. Maar zo helemaal uit hetzelfde stofje vond ik precies ook maar raar om naast elkaar op de foto te staan. Ik ging dus op zoek naar 'matchende' stoffen en die zoektocht was moeilijker dan ik dacht...

Op de Sewing Day stonden er 3 stoffenwinkels met hun kraam en ik voelde me moreel verplicht om bij alle drie iets te kopen. Bij Pieke Wieke kocht ik de light bulbs van SYAS, waarmee ik een Billie maakte voor Nik en Noa. In kraam 2, dat van Het Machien, gingen de belletjes van ding ding ding, toen Sophie (ik hoop dat ik me dat goed herinner?) me wees op dezelfde biojersey met vosjes in 2 verschillende kleuren. Matching sweaters zouden het worden!


Om er toch iets extra mee te doen, maakte ik duimgaten in de polsboorden, naar deze tutorial.
Beide kindjes superblij!
Het is voor kleine kindjes heel moeilijk om hun duimen in de lucht te steken, hè! Kijk maar naar onderstaande foto:

Effe goed rechtzetten en hopla! 

"Olleke bolleke rebesolleke, olleke bolleke knol, al wie handen en tanden laat zien...

... is verloren!" Of allee, zo zingen mijn twee kapoenen dat toch :)

Ik hoop dat dit je een glimlach op je gezicht toverde, zoals dat ook bij mij deed. En nu maar wachten op de foto's van school...

PS:
Patroon: raglan sweater van Naptime Creations
Stof: vosjes van Den Depot - Het Machien

10 opmerkingen

  1. Haha! Die ‘mislukte’ duimenfoto! Zo schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. echt he! En dan zo met dat tongetje buiten en geconcentreerd naar zijn grote voorbeeld kijken! <3 Ik smelt er weer van!

      Verwijderen
  2. Bij ons wisselt dat wat; het ene jaar gaan ze samen op de foto, het andere jaar niet (ik maak nooit iets matchend trouwens, dat zou me niet in dank afgenomen worden)... rode draad in het geheel: die twee willen niet samen op de foto en je ziet het aan elke spier in hun lijveken -- ik koop die foto trouw élk jaar omdat die uitblinkt in lelijkheid en ik dat ooit tegen hen ga gebruiken ;).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha, man nu ben ik nog benieuwder naar hoe die foto's eruit zullen zien! :D

      Verwijderen
  3. Hahaha, zo schattig die foto's!

    Hihi, waar jij droomde van zo'n foto samen was het bij ons echt een jaarlijks moment waar we niet naar uitkeken, integendeel... vooral omdat mijn mama mijn zus en mij matchend (of hetzelfde) aankleedde... verschrikkelijk vonden we dat. Cas en Giel zullen dus ook nooit matchend rondlopen wegens opgelopen trauma hier ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ai ai, ik zal het onthouden en volgend jaar ff checken bij de oudste of ze dat wil. Maar mijn wens is vervuld, dus voor mij hoeft het niet vanaf nu elk jaar. :D

      Verwijderen