Kat Top - Designer Stitch Blog Tour

In de Stoffenstraat in Kasterlee kocht ik 2 keer een metertje polyester om een bloesje voor mezelf uit te maken. Er hing daar eentje op een paspop in 1 van de 2 stofjes die ik kocht en de dame in de winkel zei dat ze dat gewoon ff snel zelf had getekend.

Nu zag ik op Facebook een oproep voor de Designer Stitch Blog Tour. Je mocht eender welk patroon van hen maken en nu zag ik daar toch wel geen Kat Top staan zeker? A perfect match!

Ik maakte er eentje exact zoals het patroon aangeeft, met een naad op het rugpand, en eentje waarbij ik het rugpand op de stofvouw legde. De laatste geniet toch mijn voorkeur qua uitzicht, maar ze zitten allebei super.

Deze Kat Top bestaat er ook in een Weekday versie, met aangeknipte mouwtjes, maar ik vond de Weekend versie iets beter bij mij passen. I love weekends just a bit more ;)

 Het patroon is beschikbaar in maat 34-54, bevat ook alle afmetingen in centimeters en je kan ook enkel jouw maat printen dus ik vind het een echte aanrader!

Bovendien is er nu voor de eerste verjaardag van Designer Stitch een actie: al hun patronen aan -50% t.e.m. 12 juni.





I recently bought two polyester fabrics to make myself an easy blouse. In the fabric shop, there was a selfdrafted top on one of the mannequins so I thought I would be able to draft one myself too.
But then I saw a call from Deigner Stitch to participate in a Blog Tour. You could pick out any of their patterns to sew and blog about and then I saw the Kat Top, a perfect match! 

I made one exactly like in the tutorial, with a seam on the center back, and one where I left out the seam allowance on the back and also cut the back peace on the fold. I like the last one better, just because there is nothing to cut the print in two, but they both fit great.

This Kat Top also exists in a Weekday version, with set-in sleeves, but I preferred the Weekend version, I just love weekends a tiny bit more. :p  

The pattern is for sizes 34-54 , also has all dimensions in cenimetres and you can save ink by only printing your size. I would definitely recommend this to everyone!  

To celebrate their first birthday, you can buy all their patterns with a 50% discount until the 12th of June.

PS:
Patroon: Kat Top van Designer Stitch 
Stof: 2x polyester van de Stoffenstraat: stokstaartjes  en flamingo's, beiden van Jane Fabrics

werktijd: 45min à 1 uur voor 1 top, inclusief strijken en netjes afwerken met de overlock :) 


Op deze blogs vind je vandaag en de volgende dagen nog meer inspiratie: 
 
June 5, 2017 
Bellevi  



June 8, 2017

June 9, 2017

24 opmerkingen

  1. Wat een mooie tops! Vooral de eerste is qua print echt volledig mijn goesting! ��

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt heel mooi, ze staan jou ook perfect! Deze zonder naar op de rug ziet er inderdaad beter uit, maar ik denk dat die naad bij een effen stofje wel leuk staat.
    https://www.instagram.com/ohana_nikita/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke tops! Ik was zelf al even op zoek naar een dergelijk patroon. Merci voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi. Ze zien er comfy uit en toch gekleed!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi gedaan davina! Ze staan je prachtig. Dat zijn echt stuks die je veel uit de kast zal nemen denk ik 🙂

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zo mooi ... en ze staan je super. Lijkt me een ideaal patroontje om aan te schaffen.
    www.stokstaartjedoethetzo.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel knap! Lijkt me een superpatroontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. dat zijn toffe bovenstukken die niet veel in de kast zullen liggen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi.die zonder naad zou ook mijn voorkeur zijn, ook qua stof

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi!! Vooral die eerste is prachtig!! Zou ik zelf ook meteen willen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. These are both so cute! These will be great easy wearing tops for summer, and the prints are fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. These tops are so cute!!! The fabric is amazing!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk stofje koos je voor jouw topje !
    En bedankt voor de patroonlink !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. 2 keitoffe shirts !! Lekker luchtig, dus laat die zon maar snel terug schijnen...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Echt heel mooi Davina! Zou ik zo in mijn kast hangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. So pretty! I love your fabric choices!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. I love how the kimono sleeves hangs with your fabric choice. It looks great.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel toffe tops geworden, allebei! Echt een tof patroontje! En staan goed met die jeans ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat mooi! Ik vind zulk soort tops altijd erg fijn dragen. Printje is ook supertof, mooi gedaan met de meerkatten aan de achterkant :)

    BeantwoordenVerwijderen