Zo geknipt! 2 - patroon damesT-shirt getest!

Eindelijk kan ik jullie wat meer vertellen over mijn testprojectje voor Zo geknipt! 2. Ondertussen heb ik me ook al ingeschreven voor de sewalong. Doen jullie ook mee? Ik zag de inhoudsopgave al en oh, ik ben al verkocht :)

Er waren zo veel aanmeldingen dat ze de inschrijving na 100 mensen stop hebben gezet. Dus ik voelde me zeer vereerd om achteraf te vernemen dat ik één van de 32 uitverkorenen was!

Ik mocht het T-shirt voor dames testen: een prachtig modelletje, net iets anders dan anders, wat ik zeker nog verschillende keren ga maken!

Benieuwd?
Hier alvast wat foto's van mijn creatie:



Ik gebruikte dikkere tricot van de Hoogboomsesteenweg in Kapellen. De knoopjes had ik nog liggen. Voor de rest niets speciaals nodig! De overlock is best handig om de randjes af te werken, maar niet noodzakelijk.
Het patroon teken je helemaal zelf, nadat je jezelf goed hebt opgemeten. Dat vond ik alvast een grote plus!

Toch ging er bij mijn testproject iets mis... Toen het shirt af was, bleek ik het een beetje scheef gestikt te hebben. Ik moest de werkwijze strikt volgen, en dat deed ik ook. Er stond niet in dat ik nog eens moest nameten of de beide kanten wel even hoog zouden komen. :) Stom eh, maarja, dat heb je als je 's avonds laat naait zeker? Er met je gedachten er geen 100% bij? Of misschien echt te strikt gevolgd? Ik heb het wel gemeld en hoop dat ze er iets van in het boek gaan zetten.

Ondertussen toch eventjes terug losgetornd en het middenstuk er recht(er) in gezet! :D
 
 En sorry mensen, ik kan helaas geen aan-foto tonen, want mijn 23-weken zwangere buik past niet echt meer in het shirt. Allé, ik krijg hem er nog wel in, maar dat is niet flatterend voor het modelletje :)

9 opmerkingen

  1. Wat een leuk model!!! Wat wil ik dat boek ... Zuchtje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja hoor, je suggestie om te letten op dat nameten is mee opgenomen in het boek! Daar zijn testers voor. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, die ga ik zeker maken, fijn dat je m op je eigen maten kan tekenen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. amai weer zo'n leuk patroontje. Meer en meer verlang ik naar dit boek. Hoe lang nog????

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh ik herken het model van een shirt van riet waar ik ook al instant verliefd op was. Super mooi, zo 'simpel'! Ja, ik schrap de rest van mijn programma deze week want ik vrees dat ik helemaal in dat boek ga opgaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig! Manman, dat boek zal ik toch snel moeten halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er een leuk patroontje uit !
    Mooi getest ook !
    Hopelijk staan er nog meer bruikbare patronen in het boek , want een boek kopen voor één patroon is me toch wat te gortig.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ziet er heel leuk uit en mooi in dat blauw ook! ben al benieuwd naar het boek!

    BeantwoordenVerwijderen