cowl neck dress

Evie van onze naaiclub ging voor een feelgoodpatroon gisteren en ik besloot haar voorbeeld te volgen. Dat bleek de cowl neck jumper dress te zijn van Heidi and Finn. Ook dit patroontje heb ik al een tijdje in mijn bezit, maar gebruikte ik nog nooit.
Na vandaag vraag ik me af waarom niet eigenlijk, zo'n simpel patroontje waardoor je op een paar uurtjes een gemakkelijk jurkje klaar hebt. Hopelijk heeft Sam er evenveel geniet van dan ik :)

Ik tekende het patroon gisterenavond over, knipte de stof, naaide de schoudernaden aan elkaar en de mouwen erin.
De rest werkte ik vanmorgen op een uurtje af. Naais! :) Zonder het lintje is het echt niet veel werk. En een volgende keer (die er zéker komt!) zal het zelfs nog sneller kunnen. Woohoo! ;-)


aan kapstokje
Alleen, zoals ik me vaker afvraag met tricot - en ik ben daarin niet alleen lees ik zo op naaifora - ziet dit er niet net iets te veel uit als een pyjama'tje? Zou ik er nog iets op moeten naaien ofzo? Of is het goed zoals het is? Het stofje zal inderdaad wel veel doen, maar dit had ik ook al lang geleden gekocht en dus moest het op! :)

op model

poseren!
stof: Hoogboomsesteenweg, Kapellen
patroon: cowl neck dress jumper (Heidi & Finn)

3 opmerkingen

  1. Heerlijk met dat colkraagje. Inderdaad oogt tricot soms pyjama-achtig. Je zou er een los ceintuurtje omheen kunnen doen of een vestje erover.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit heeft echt geen pyama gehalte hoor, kei mooi kleedje, nog iets cools aan de benen/voeten en ze is de mooiste van de klas :-)
    Dit modelletje ga ik heel eerlijk jatten (als ik het vind) :-) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat pyjama gehalte valt goed mee hoor, ik vind het heel geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen