cadeautjes babyborrel

Allé, maak ik een lijstje op van wat ik nog allemaal wil / ga maken, en dan maak ik toch nog iets anders eerst :)

Zondag mochten we naar een babyborrel van Mies, de jongste dochter van Sofie, een naaivriendin.

Ik heb heel lang nagedacht wat ik precies zou maken, aangezien Sofie zelf ook super kan naaien en ik niet wou afkomen met iets waarvan zij de foutjes echt wel zou zien :)

Cadeau 1 maakte ik zaterdagochtend: ik pimpte een lampje dat als nachtlampje of bureaulampje (later) kan dienen op de kamer van Mies. Die kamer wou ze retro aankleden, dus ik vond dit alvast een gepast stofje! Ik kocht het ooit eens op fatquartershop, maar dat is al een héle tijd geleden. En ik heb nog net een stukje over dat groot genoeg is om hetzelfde lampje nog eens een keer te bekleden. Wie weet, voor een volgende babyborrel! ;)

En eigenlijk is dit niet zoveel werk. Ik heb wel wat schrik gehad om met mijn mesje de randjes mooi af te snijden (en te duwen onder het randje), maar alles is goedgekomen - ik ben niet uitgeschoven, dus er zit geen gat in :)
lampje komt van Brico-plan-it

binnenkant netjes afgewerkt :)
Als tweede cadeautje maakte ik voor het eerst sloefjes. De maat is 3-6 maand, al zien ze er echt wel mini uit, dus hopelijk passen ze toch! Ik heb ook de indruk dat de ene wat groter is dan de andere, hopelijk valt dat niet meer zo op als ze aan snoezelige voetjes zijn :)
De stofjes waren nu eens echt overschotjes waarvan ik dacht dat ik er nooit nog iets zou kunnen uit maken. Zo zie je maar, bijhouden die handel!

Ik gebruikte het patroon van hier en de tutorial van hier, aangezien bij deze tutorial alleen maar een patroon zat voor pasgeborenen.

Als derde cadeautje doe ik er nog een sjaaltje bij, dat ik een hele tijd geleden al maakte van een overschotje nicky velours en katoen.

Hopelijk zijn ze er blij mee!

4 opmerkingen

  1. Die slofjes, geweldig :-) en dat lampje vind ik ook plezant :) ik wil dat ook al lang eens doen maar ja... ik heb er gelijk schrik van :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh die slofjes! Ik heb ooit een poging gedaan (volgens mij hetzelfde patroon), maar dat was niet zo'n succes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat lampje is tof! Echt een geslaagd stofje. Hoe schattig zijn die babyslofjes?! Heel tof cadeautje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel mooi hoor. Ik heb al de ikealampjes gebruikt maar deze ziet er ook heel leuk uit

    BeantwoordenVerwijderen