schriftjes kaften met stof

Een gewoon schriftje uit bv. Hema wordt ineens een stuk vrolijker als je er een leuk stofje ronddoet.

Er bestaan verschillende tuto's online, maar ik combineerde er een aantal.

mijn werkwijze:
1) Leg je schriftje/boek open op tafel. Tel aan elke zijde 3cm bij en knip deze afmeting uit stof.
2) Knip dezelfde afmeting uit Vliesofix (o.a. bij Veritas te verkrijgen)
3) Als je een applicatie wil, of bv. een naam in flockfolie strijk je die best op de stof voor je het boek/schriftje kaft.
4) Plooi de stof in twee en leg je schriftje/boek erop. Knip nu aan de zijde met de plooi schuin naar binnen toe, zoals je doet bij het kaften van een boek.
5) Strijk de Vliesofix op de slechte kant van de stof.
6) Leg je boek/schriftje op de kant die je bestreek met vliesofix. Strijk eerst over de voor-en achterkant.
7) Strijk dan de boven-en onderkant van de flapjes naar binnen. Zorg voor een soort van schuin hoekje, zodat je een mooi effect krijgt binnenin
8) Strijk als laatste de zijkanten naar binnen.

(9) Als je het aan de binnenkant ook netjes wil afwerken, kan je daar een kartonnetje plakken zodat je de randjes van de stof niet meer ziet. Het kartonnetje geeft ook nog een beetje extra stevigheid.

Ik maakt er drie voor mijn collega's, aangezien er op onze school een pay-it-forward loopt en ik denk dat elke leerkracht wel zo'n schriftje kan gebruiken om allerlei dingen in te noteren :)


2 opmerkingen

  1. ge-ni-aal! dag dag modpodge tussen mijn tenen, in mijn haren en op de elleboog!
    Dank voor de tip : )

    BeantwoordenVerwijderen