Harlequin - La Maison Victor

Een tijd geleden kocht ik van een naaimaatje de eerste uitgave van La Maison Victor over. 
Ik maakte er de Harlequinjurk uit. Eerst zocht ik heel lang naar een geschikt stofje. Eigenlijk wou ik dezelfde stof als op de foto, maar die vond ik echt nergens.

Dan zag ik bij Lappeneel wintertricot met visgraatmotief: een goede 'second best'! :)
De matentabel van LMV gaf een 38 en onderaan 40 aan, maar ik maakte koppig een 36 en onderaan 38. Ik las her en der al dat de maten groot vielen...
Ik geraak er (net) in :) Al bleek de stof niet echt rekkend te zijn, wat ik wel verwacht had. Toch niet echt tricot dus.

Ik was blij dat ik de video gratis mocht downloaden van de site, want zonder was het mij toch niet zo goed gelukt.

Het jurkje lag hier al een paar weken klaar, maar ik vond bij het passen de onderkant van de armopeningen te 'bol'. Vandaag vond ik eindelijk de moed om dat alles terug los te tornen en wat platter te maken.

Een bijpassend coltruitje en kousen en we hebben weer een nieuwe outfit voor morgen!



Ik ga hem zeker opnieuw maken, maar dan in tricot. Er ligt al een nieuw stofje klaar van Fino in Fondo: bretzels. Hopelijk vind ik een vestje en kousen in dezelfde kleur als die 'bretzels' :)





4 opmerkingen

  1. Mooi! Hij staat ook al een tijdje op mijn to-do-lijstje, maar ik vind geen geschikte stof... :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ligt het patroon ook nog klaar om te maken, maar vind ook geen leuk stofje.... De jouwe is alvast heel erg leuk en mooi geworden!
    Ik zal de matentabel dan maar volgen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb dat blad ook gekocht laatst. Maar nog geen geschikte stof gevonden :)

    BeantwoordenVerwijderen