Ally jumpsuit in tricot

Ik heb 4 jumpsuits, waarvan ik er drie zelf maakte (hier, hier en hier).
Het is dus niet te verwonderen dat Sam haar bestelling ook plaatste.

Wat ze wou, was dus eigenlijk niet te vinden online.
Haar eisen: een jumpsuit uit tricot, maar niet té baggy, met lange pijpen en korte mouwen en knoopjes vooraan.
Niet te vinden dus! Als een patroonontwerper dit meeleest, dit is een gat in de markt :p

Ik vond in La maison victor een jumpsuit dat bijna aan alle eisen voldeed, namelijk het Ally jumpsuit. Het is wel een patroon voor katoen, maar deze ex-blogster deed het mij al voor, dus ik had er vertrouwen in.

 Het geurende bananenstofje dat ik kocht bij Wild van Stof leek me er perfect voor. De felle bananengeur is al wat weggetrokken, maar dat vindt Sam zeker niet erg, want ze vond het eigenlijk niet zo goed ruiken, haha.


 Ik combineerde met een klein stukje SYAS, met de tekst 'go bananas'. Toen de elastiek er nog niet inzat, was het nog mooier, dat het in de zakjes zo kwam piepen, maar nu gaat het effect helaas toch wat verloren..


 Het jumpsuit zit nog ruim. Dat vind ik nu écht niet erg. Ze droeg het sinds ik het maakte al een paar keer, en het zal in de herfst en volgende lente waarschijnlijk ook nog wel passen. Misschien es zien of ik nog genoeg heb van de SYAS om er een vestje uit te maken...

Zo gingen wij naar de rommelmarkt. :)

PS:
Patroon: Ally jumpsuit uit LMV zomer 2014
Stof: tricot met geur van Wild van Stof



4 opmerkingen