groente- en fruitzakjes

Ook ik liet me inspireren door mei plasticvrij en maakte herbruikbare zakjes voor groenten en fruit.

Ik gok dat het grootste zakje zo'n 30 op 40cm groot is, maar eigenlijk nam ik een meter gardisette (een soort van gordijnstof) en knipte ik daar wat zakjes uit. Een stuk of 7 of 8 denk ik...

Ik experimenteerde wat met afmetingen en afwerking. Zo stikte ik een katoentje voor de tunnel bij deze zakjes. Het geeft het geheel toch een vrolijke toets, en brengt niet zo veel extra gewicht mee.


 Bij andere zakjes deed ik dat niet, om te besparen in gewicht.De koordjes zijn altijd dunne lintjes en dus geen zwaardere katoenen koordjes...


Ze worden hier volop gebruikt, die zakjes!

1 opmerking

  1. Ik heb er ondertussen ook gemaakt en ik ben er zo blij mee! Ze lijken op die van jou, maar zonder randje katoen. Goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen